Thought Leadership

Thought leadership

Thought leader worden, ja dat willen de meeste bedrijven graag. Iets met ‘leader’ – marktleider, opinieleider – is altijd goed, zo is de gedachte. En terecht, want het is een van de pijlers onder de reputatie van uw organisatie. Maar marktleider of opinieleider wordt je niet zomaar, daar gaan intensieve inspanningen aan vooraf. Bovendien gaat het er in de kern om dat ánderen je als leider zien. Thought leaderschip kan je dus niet claimen, dat moet je verdienen!

Thought leadership komt voort uit visie een gaat over veel meer dan expertise en ervaring. Een thought leader is in staat om gebaseerd op die kennis en ervaring nieuwe inzichten te bieden die tot een nieuwe aanpak of nieuwe oplossingen kunnen leiden.

Wie thought leadership wil uitdragen, moet eerst de ‘thoughts’ bepalen. Essentieel is het uitzetten van een eigen, onderscheidende koers en een commitment om die koers te blijven volgen. Loop voorop met het geven van een duidelijke mening, krachtig, consistent en gebaseerd op aantoonbare expertise. Dat vergt durf!

Uitgroeien tot thought leader kost tijd, zeker een paar jaar. Dat vraagt dan ook om een plan voor de lange termijn. MCS PR kan u helpen met maken van zo’n plan, het aanscherpen van de thoughts, het opbouwen van het bijbehorende verhalen en het kiezen van de juiste kanalen om deze verhalen uit te dragen.

Hoewel het in principe gaat om het leiderschap van de organisatie, zijn het meestal specifieke personen zoals de CEO of de CTO die als thought leader gezien gaan worden. MCS PR heeft ruime ervaring met het ondersteunen van thought leaders bij interviews, opinieartikelen, blogs en presentaties.