FIQAS Software komt met real-time billing oplossing

Aalsmeer, 13 mei 2020 – De Aalsmeerse facturatiespecialist FIQAS Software heeft zijn facturatieplatform Abillity uitgebreid met een real-time billing oplossing. Hiermee kan FIQAS de honderden miljoenen transacties die door de systemen van klanten worden gegenereerd 24/7 probleemloos real-time factureren. De generieke billing oplossing is mede ontwikkeld op basis van input van OLX, een wereldwijd toonaangevende online marktplaats. OLX is tevens de eerste klant van FIQAS die deze nieuwe functionaliteit inzet.

FIQAS real-time billing.FIQAS verzorgt financiële processen zoals tariferen, factureren en incasseren. De basis voor deze dienstverlening is het eigen facturatieplatform Abillity. FIQAS verwerkt voor klanten onder andere transacties rond telefonieverbruik of dataverbruik, havengeldtransacties, verzonden postpakketten, tanktransacties en parkeertransacties. In het geval van OLX, waarvoor FIQAS sinds 2018 als global supplier actief is, gaat het om de facturatie van advertenties en banners.

Floriane Gramlich, Director Product Monetization van OLX: “Toen we FIQAS vroegen om ons te helpen met het real-time verwerken van transacties voor onze internationale marktplaatsen, kwamen ze snel met een robuuste oplossing. Deze real-time factureringsoplossing is voor ons essentieel bij het realiseren van onze wereldwijde groeiambities.”

Relevant voor snelgroeiende en internationaal opererende klanten als OLX is dat de real-time billing component, net als de andere componenten van het Abillity platform onbeperkt schaalbaar is. Er is dus geen maximum aan het aantal te verwerken transacties: de oplossing groeit mee met de groei van OLX. Daarnaast ondersteunt ook de real-time oplossing de flexibiliteit van het Abillity platform, bijvoorbeeld op het gebied van btw-regimes die per land aanzienlijk kunnen verschillen.

Voor OLX wordt de Abillity real-time billing oplossing van FIQAS op dit moment ingezet voor brands in twaalf landen in Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Inmiddels maken ook andere klanten gebruik van deze oplossing.

Rob Geleijn, directeur van FIQAS, is overtuigd van de toegevoegde waarde van de real-time billing oplossing voor OLX en andere klanten van FIQAS: “Met een gestandaardiseerd en geautomatiseerd facturatieproces hebben onze klanten een steeds beter inzicht in hun revenue streams. Ze krijgen er meer grip op en dat tegen lagere kosten. Zeker voor een wereldwijd actief bedrijf als OLX, dat de FIQAS oplossing uiteindelijk in drieëndertig landen gaat gebruiken, levert dat enorme financiële en operationele voordelen op.”

Over FIQAS Software B.V.
FIQAS Software levert software systemen en managed services voor veelal complexe tarifering-, facturatie- en (minnelijke) incassoprocessen. Dankzij de flexibiliteit en schaalbaarheid van de Abillity software kunnen klanten van FIQAS snel nieuwe diensten en acties lanceren want tijdige en correcte facturatie en incasso blijven gewaarborgd. Tot de klanten van FIQAS behoren service providers (voice, data & video), aanbieders van online diensten/e-commerce, mobiliteitsdiensten (brandstof en parkeren), logistieke partijen (postpakketten, zendingen en havengelden) en utilities. Voorbeelden van klanten zijn naast OLX: PostNL, KPN, eBay, Simpel, hollandsnieuwe en Havenbedrijf Rotterdam. De oplossingen van FIQAS worden inmiddels op vijf continenten ingezet. In 2019 behaalde FIQAS een derde plaats in de Main Software 50, waarmee het bedrijf zich profileerde als een van de meest succesvolle zelfstandige softwarebedrijven van Nederland. Meer informatie op www.FIQAS.nl.

Contactpersonen voor de pers
FIQAS Software B.V., Erik Henselmans / erik.henselmans@fiqas.nl / 06 13135273
of
MCS PR., Carroll Florentinus / carroll@mcspr.nl / 06 53225853