Als eerste Cisco-partner in de Benelux implementeert Avit Webex Calling

Telefonie uit de cloud, onafhankelijk van een telecomprovider

Nieuwegein, 19 juli 2019 – IT-dienstverlener Avit implementeert als eerste partner van Cisco in de Benelux Cisco Webex Calling: telefonie uit de cloud, in de vorm van software as a service (SaaS). Avit ziet een sterke vraag naar cloudoplossingen voor telefonie, zowel bij middelgratie als grote organisaties.

Tot nu toe werken organisaties met allerlei uiteenlopende telefonieoplossingen van verschillende leveranciers, meestal nog on premises. Maar zij hebben steeds vaker behoefte hun gehele telefonie-infrastructuur naar de cloud te verplaatsten, inclusief messaging, meeting en calling. Deze behoefte wordt ingegeven door de wens tot consolidatie en het bieden van een uniforme eindgebruikersbeleving van telefonie op alle mogelijke devices. Daarnaast groeit de behoefte aan de combinatie van telefoon en video. Jongere generaties willen niet alleen bellen maar ook zien met wie gesproken of vergaderd wordt, al dan niet in combinatie met een shared desktop. In de praktijk is een integratie van al deze verschillende systemen echter niet eenvoudig voor elkaar te krijgen.

Michel van Heiningen, bij Cisco verantwoordelijk voor Global Collaboration Channel Sales: “Onze klanten willen graag een ICT-partner die hun ‘on premises’ telefonieomgeving begrijpt én die alles weet van de cloud. Avit is een belangrijke collaboration-partner van Cisco die precies in dit profiel past. Avit kent beide werelden en bevindt zich in een zeer goede positie om onze klanten te helpen met de telefonietransitie naar de cloud. En met de snelheid en agility die je van een Cisco-partner mag verwachten.”

Jasper van ’t Wout, Chief Strategy Officer van Avit: “Wij zien Webex Calling als de ideale hybride oplossing die het mogelijk maakt cloudtelefonie te integreren met on premises telefonieoplossingen. In de praktijk is 100% cloud niet altijd wenselijk of haalbaar. Wij hebben de kennis van beide werelden die nodig is voor een veilige, solide integratie op enterpriseniveau. Webex Calling is bij uitstek geschikt om organisaties met vestigingen of retail outlets over de hele wereld telefonisch met elkaar te verbinden. Een belangrijke meerwaarde daarbij is dat deze oplossing provider-onafhankelijk is. De klant kan gewoon bij zijn huidige provider blijven of een kiezen die het beste bij de organisatiebehoefte past.”

Webex Calling kan ook geïntegreerd worden met Hosted Avit Collaboration Solutions (HaCS), een clouddienst die zorgt voor een optimale bereikbaarheid en flexibiliteit door de integratie van alle communicatie met internet, mobiele telefonie en video.

Over Avit
Zowel on-premise als vanuit de cloud levert Avit geïntegreerde oplossingen op het gebied van datacenters, enterprise networking & security (routing, switching, wireless end-to-end security en collaboration). Avit beschikt over een Software Development afdeling, dat op basis van connectoren verregaande integratie van systemen en software realiseert. Kwaliteit, kennis en innovatie staan bij Avit hoog in het vaandel en vertalen zich in een maximale klanttevredenheid. Als officieel gecertificeerd Cisco Gold -partner is het bedrijf trots op zijn Cisco Global Capital Partner of the Year Award 2018, North en Nederland Software Partner of The Year 2018 Award en zijn Nederland Customer Experience 2018 award. Kijk voor meer informatie op www.avitgroup.com.

Contactpersoon voor de pers:
Avit, Iris Mulder, tel. +31 6 41 84 42 79, iris.mulder@avitgroup.com
of
MCS PR, tel: +31 (0)23 56 28 208, info@mcspr.nl