Sparkcentral Invites Companies to Early Access Program for WhatsApp Business, Launches With Leading Consumer Brands

Home/Sparkcentral Invites Companies to Early Access Program for WhatsApp Business, Launches With Leading Consumer Brands/

Sparkcentral Invites Companies to Early Access Program for WhatsApp Business, Launches With Leading Consumer Brands

Sparkcentral is an official WhatsApp Business Solution Provider, one of the first to launch Companies can engage with Sparkcentral now to safely introduce customer care over WhatsApp at scale, to improve customer experience, reduce cost, and streamline customer care operations using one consolidated agent dashboard KBC Bank & Insurance, citizenM Hotels, utility company ENGIE Electrabel, information analytics company Elsevier among the first to launch Hasselt, August 2, 2018 - Sparkcentral, the leading enterprise messaging customer service platform company, today announces official support for the new WhatsApp Business solution and invites enterprises to gain early access to the program that opens with limited availability. WhatsApp Business and Sparkcentral enable enterprises to improve customer experience, streamline customer care operations, and reduce the cost to serve by using asynchronous messaging -- rather than traditional voice, email, or live chat channels -- to communicate with the over 1.5 billion users of the highly popular messaging app. People in over 180 countries use WhatsApp to stay in touch with friends, family, and businesses, anytime and anywhere. KBC, a leading Belgian-based bank and insurance company serving over 11 million customers worldwide, is pleased to be one of the first financial institutions to offer this superior service experience to its customers. “Since 6 February this year, KBC customers have been able to message with KBC via WhatsApp,” says Karin Van Hoecke, General Manager for Mass Retail at KBC’s Belgium Business Unit. “Our customers make enthusiastic use of this [...]

Stripe lanceert partnerprogramma

Stripe formaliseert ecoysteem voor partners Amsterdam, 1 augustus 2018 -  Stripe heeft een partnerprogramma gelanceerd, de eerste in zijn soort in de online betaalindustrie. Op dit moment telt het Stripe-ecosysteem al duizenden informele partners. Zij kiezen voor het Stripe-platform vanwege de hoogwaardige technologie en API’s, en vanwege het snel groeiende aantal gebruikers. Op dit moment kunnen partners rekenen op een omzet van €1,38 voor iedere euro die Stripe verdient. Het nieuwe Stripe Partner Programma is een formalisatie van dit ecosysteem, waarbij partners toegang krijgen tot allerlei voordelen, zoals: een nieuw partnerportal met educatieve materialen en best practices voor een veilige en betrouwbare integratie met Stripe; een Stripe Verified Partner badge en logo, wanneer de beveiligingsreview en het verificatieproces met succes zijn doorlopen; toegang tot miljoenen Stripe-gebruikers door LISTING op Stripe’s ‘Works With Stripe’-gallery op http://stripe.com/workswith. prioriteit bij support, zodat supportvragen sneller worden afgehandeld; exclusieve uitnodigingen voor toegang tot bètaversies en toekomstige roadmaps. Het partnerprogramma kent twee typen partners (Platform Partners en Extensions) en twee partnerniveaus (Stripe Partners en Stripe Verified Partners). Het aantal gebruikers van Stripe is snel toegenomen, mede dankzij het feit dat de helft van de ondernemingen die gebruikmaken van Stripe hun maandvolumes binnen twee jaar zien verdubbelen. Het partnerprogramma biedt partners betere toegang tot deze snel groeiende bedrijven. “Vóór de samenwerking met Stripe ontbrak er nog iets aan DocuSign. Het was weliswaar mogelijk om gezamenlijk een contract op te stellen en daarover tot overeenstemming te komen, maar dan [...]

VISTAPAINT B.V. sluit samenwerking met Netdata en migreert vlekkeloos naar de cloud

Amsterdam, 24 juli 2018 - VISTAPAINT B.V., onafhankelijk leverancier en adviseur van professionele verfspecialiteiten en plamuren, heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Netdata voor een overstap naar managed cloud desktops. In het kader van deze samenwerking heeft Netdata inmiddels de toepassingen en data van VISTAPAINT B.V. naar de cloud gemigreerd. Marcel Passchier, Directeur Services van Netdata: “VISTAPAINT B.V. wil een verdere professionaliseringsslag maken, waarbij het toepassen van moderne IT oplossingen centraal staat. VISTAPAINT B.V. heeft de behoefte om de organisatie gerichter te sturen door middel van geoptimaliseerde managementinformatie. Daarnaast wil VISTAPAINT B.V., door gebruik te maken van collaborationoplossingen, teams nog efficiënter laten samenwerken. Tevens kunnen accountmanagers eenvoudig op afstand werken waardoor zij minder onderweg zijn, wat ook aansluit bij het MVO-beleid van VISTAPAINT B.V.” Lodewijk Reichert, Financieel Directeur van VISTAPAINT B.V. zegt hierover: “De samenwerking met Netdata is van meet af aan een positieve ervaring. De migratie naar de cloud, maar ook de migratie van onze kritische bedrijfsapplicaties is zeer succesvol verlopen en wij hebben er geen omkijken naar gehad. Netdata heeft als hoofdaannemer het gehele proces van het begin tot het eind perfect voor ons gemanaged, inclusief de leveranciers van onze bedrijfssoftware. Daarnaast begeleidt Netdata ons met behulp van een usage- & adoptionprogramma bij het in gebruik nemen van de collaboration tools, de vernieuwde werkwijze en Office 365. Ik kan Netdata dan ook van harte aanbevelen als managed service provider voor andere organisaties.” VISTAPAINT B.V. is al ruim 50 jaar een [...]

Barracuda Web Application Firewall nu beschikbaar voor Google Cloud Platform

Applicatiebescherming en automatiseringsfuncties voor klanten die gebruikmaken van Google Cloud Platform Barracuda brengt zijn CloudGen Web Application Firewall naar Google Cloud Platform om organisaties te beschermen tegen geavanceerde layer-7 aanvallen, bots, DDoS-aanvallen en zero-day dreigingen Eenvoudige uitrol en flexibele prijzen Focus op automatisering zorgt ervoor dat SecOps beter kan samenwerken met DevOps en NetOps, voor makkelijk uit te rollen applicatiebeveiliging Venlo, 23 juli 2018 - De CloudGen Web Application Firewall (WAF) van Barracuda Networks is nu beschikbaar voor Google Cloud Platform (GCP). Hiermee kunnen klanten die gebruikmaken van GCP beschikken over geavanceerde beveiliging van hun web applicaties. Daarbij is de Barracuda CloudGen WAF op GCP snel uit te rollen en beschikt hij over automatiseringsfuncties. Nu de Barracuda CloudGen WAF beschikbaar is voor GCP, kunnen klanten hun bestaande applicaties migreren. Daarbij kunnen bestaande Barracuda configuraties en beveiligingsbeleidsregels hergebruikt worden, voor een makkelijke migratie en optimale consistentie en controle. “Steeds meer klanten vertrouwen op Barracuda CloudGen WAF om hun applicaties in de cloud te beveiligen”, zegt Alain Luxembourg, territory manager Nederland bij Barracuda Networks. “Nu wij deze web application firewall naar Google Cloud Platform brengen, kunnen klanten ook op dit platform profiteren van geavanceerde functies die onze CloudGen WAF biedt.” Barracuda CloudGen WAF maakt het makkelijker om ‘native’ apps te ontwikkelen op GCP, doordat het alle cloud-betaalmodellen ondersteunt. Dankzij een complete REST API en automatische tools voor het identificeren en verhelpen van kwetsbaarheden. SecOps-teams kunnen het ontwikkeltempo van DevOps- en NetOps-team bijhouden, zodat [...]

Online marktplaatsen steeds belangrijker voor de Nederlandse economie, volgens onderzoek Stripe

Ruime meerderheid van Nederlandse consumenten (63%) zegt dat online marktplaatsen een gunstig effect hebben op de economie Een op de zes Nederlanders vindt op online marktplaatsen producten of diensten die ze anders nooit zouden ontdekken Vertrouwen en gemak zijn belangrijke voorwaarden voor het gebruik van een online platform Online marktplaatsen en platforms vervullen inmiddels een centrale rol in de Nederlandse economie. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek door Stripe. Een ruime meerderheid van de Nederlandse deelnemers aan het internationale onderzoek zegt dat online marktplaatsen waardevol zijn voor onze economie. Bijvoorbeeld omdat ze zorgen voor meer concurrentie en kleine ondernemingen in staat stellen om meer klanten te bereiken. En we kopen niet alleen via deze online platforms. Veel Nederlanders bieden ook zelf diensten of producten aan: bijna drie op de tien Nederlanders (28%) heeft wel eens iets via een online marktplaats aangeboden of verkocht. Online marktplaatsen zijn niet alleen makkelijk of voordelig, ze stimuleren ook de concurrentie en bieden ons meer keuze. 61 procent zegt via online marktplaatsen producten of diensten te vinden die ze anders nooit zouden ontdekken. We zijn ervan overtuigd dat online marktplaatsen een positief effect hebben op onze economie: Ze bieden consumenten meer keuze in producten en diensten: 58%; Ze zorgen voor meer onderlinge concurrentie tussen bedrijven: 44%; Ze helpen kleine ondernemingen om meer klanten te bereiken: 43%. Nederland is het geboorteland van verschillende succesvolle online platforms. Een van de bekendste is de veilingsite Catawiki, dat inmiddels een [...]

Amsterdams Innovation Booster opent vestiging in New York

In de VS ligt een wereld open voor innovatie-inzichten uit Nederland Innovatiespecialist Innovation Booster opent een vestiging in New York. Het bedrijf leert grote ondernemingen zelf duurzaam te innoveren. Na een uitgebreide verkenning en marktonderzoek zet Innovation Booster deze stap om actief te worden voor grote bedrijven aan de Amerikaanse oostkust. Dit zijn grote, traditionele ondernemingen, met een hiërarchische structuur en op resultaat gericht. De innovatie-aanpak van Innovation Booster sluit naadloos aan op de behoefte van deze bedrijven. Het bedrijf heeft momenteel klanten in België, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Roemenië, Spanje, Tsjechië, Verenigde Staten, Zwitserland en in Griekenland waar vorig jaar een vestiging is geopend.   Anthony Meyer zu Schlochtern, CEO en een van de oprichters van Innovation Booster: “We brengen uit Europa nieuwe inzichten mee. In Silicon Valley is alles gericht op snel groeien, waarbij enorme risico’s worden genomen. Aan de oostkust wordt over het algemeen veel conservatiever geopereerd en ligt de focus meer op het veranderen van de (innovatie)mindset als voorwaarde voor succes. Daar haken we op in en ik voorzie een mooie race met de concurrentie aldaar, want er is geen grote dominante concurrent.” Innovation Booster is niet over één nacht ijs gegaan. In 2016 heeft het bedrijf de eerste stappen gezet en wist al snel met succes connecties op te bouwen. In 2017 werd het besluit genomen om door te zetten. Voor een van de grote klanten kreeg Innovation Booster de mogelijkheid om [...]

Crisiscommunicatie

Het begint op te vallen: er breekt een crisis uit, er ontstaat een enorm gedoe, vervolgens krijgen we een ongeloofwaardig verhaal en er wordt nog even sorry gezegd. En weg is de crisis. Dit gaat onder meer over het niet aflatende gedoe rond de dividendbelasting en over de kwestie Facebook/Cambridge Analytics. Natuurlijk, het Facebook-datalek was ‘allang’ bekend en of de memo’s over de dividendbelasting herkenbaar waren als echte memo’s wisten de betrokken politici natuurlijk best. Opmerkelijk aan beide gevallen is dat het er niet eens toe doet hoe het precies is gelopen. Hoe je het bréngt, dat is tegenwoordig veel belangrijker. Waarom heeft Facebook niet meteen ingegrepen toen het wist van de praktijken van Cambridge Analytics? Waarom is er geen open kaart gespeeld over de afschaffing van de dividendbelasting? Omdat het allemaal niet in de kraam te pas kwam. Het is elke keer weer een raadsel waarom bedrijven, politici, noem maar op, het idee hebben dat je vandaag de dag iets onder de pet kunt houden. Vroeg of laat komt het uit. Een vasthoudende journalist, een klokkenluider of gewoon een verspreking is voldoende om een mediastorm te ontketenen. De oppositie beticht onze minister-president van leugens, een cabaretier begint een actie om Facebook te verlaten. Maakt allemaal niet uit, de storm is alweer gaan liggen. Het is natuurlijk verstandig om goed op een crisis voorbereid te zijn. Crisiscommunicatie is zelfs een discipline. Je bepaalt vooraf wie de woordvoerders zijn, je bereidt hen [...]

Wederom bovengemiddelde tevredenheidsscore voor Sogeti in jaarlijks Giarte Outsourcing Performance onderzoek

Vianen, 2 juli 2018 Volgens de jaarlijkse Outsourcing Performance meter van marktanalist Giarte Research geven grootzakelijke organisaties aan dat het goed en makkelijk zakendoen is met Sogeti. Waar het marktgemiddelde 65% is, geeft 76% van de respondenten aan dat Sogeti een goede zakenpartner is. Ook op het vlak van betrouwbaarheid scoort Sogeti beter dan de markt. Zo geeft 79% van de ondervraagden aan dat Sogeti een betrouwbare outsourcingpartner is, waar dat cijfer gemiddeld 72% is voor de gehele markt van IT-dienstverleners. Deze cijfers blijken uit het jaarlijkse Giarte-onderzoek uit het grootzakelijke deel waarin 26 organisaties worden ondervraagd naar de prestaties van 40 grote Nederlandse IT-dienstverleners. Wat verder opvalt, is dat 69% van de respondenten Sogeti aanbeveelt als outsourcingpartner. Daarbij maakt het Outsourcing Performance onderzoek onderscheid tussen zogeheten ‘fans’ en ‘superfans’. De 69% aan fans is meer dan het gemiddeld aantal fans van 56% in de markt van grote IT-dienstverleners. Giarte kwalificeert 12% van de ondervraagden als superfan van Sogeti. De IT-dienstverlener krijgt bovendien een rapportcijfer 8 voor ontwikkeling en beheer van applicaties. “Uiteraard zijn we enorm blij met deze onderzoeksresultaten. Afgelopen jaar scoorden we voor het eerst hoger dan de algehele marktprestaties. Ik ben dan ook trots op het feit dat we dat dit jaar hebben weten vast te houden. Zeker in de context van een groeiende complexiteit van het IT-landschap bij onze klanten. Digitale transformatie gaat gepaard met grote uitdagingen. Het is geweldig om daarin samen met onze klanten op [...]

30 juni: happy #SMDay!

Misschien wist u het al: morgen, zaterdag 30 juni is Social Media Day. Een speciale dag die in 2010 door nieuwssite Mashable is gelanceerd om even stil te staan bij de mogelijkheden, de voordelen en ja, ook de nadelen van sociale media. Het fenomeen dat we vandaag kennen als ‘sociale media’ is eigenlijk van start gegaan aan het begin van de ‘2000s’. Toen zijn platforms als MySpace en LinkedIn opgericht, al spoedig gevolgd door Facebook (2004; aanvankelijk alleen toegankelijk op Harvard College, in 2006 werd FB openbaar) en YouTube (2005). Twitter volgde in 2007, WhatsApp in 2009, Instagram in 2010 en Pinterest en Snapchat verschenen in 2011 op het sociale media-toneel. Impact Er zijn weinig technologische ontwikkelingen die zo snel zo’n grote impact hebben gehad op ons leven, zowel zakelijk als privé. Het heeft ons leven verrijkt. We onderhouden contact met vrienden, familie, collega’s, we leren nieuwe mensen kennen, we vinden nieuwe banen, doen zaken, allemaal op een ongekende schaal. Volgens de statistiekenwebsite Statista zijn er wereldwijd ruim 2,2 miljard mensen lid van Facebook, 1,5 miljard mensen gebruikt WhatsApp, ruim 800 miljoen zit op Instagram, Twitter telt 220 miljoen gebruikers en op LinkedIn zijn 260 miljoen zakelijke contacten te vinden. Praktisch gezien maakt vrijwel iedereen in de ontwikkelde wereld gebruikt van minstens één social media-platform. Zelf zit ik dagelijks op Twitter, LinkedIn en Facebook. Voor mij persoonlijk zijn het niet alleen belangrijke communicatiemiddelen, maar ook onmisbare bronnen van nieuws. Here to [...]

Digital Wellbeing

Smartphoneverslaving is een groeiend probleem. Steeds meer mensen geven aan dat ze verslaafd zijn aan social media of dat ze hun smartphone-gebruik niet meer onder controle hebben. Dit heeft nadelige gevolgen. Het Erasmus MC heeft bevestigd dat gebruik van smartphone of tablet leidt tot meer bijziendheid bij kinderen, en onderzoek toont aan dat excessief smartphonegebruik onder jongeren kan leiden tot slapeloosheid en/of geestelijke gezondheidsproblemen. Techbedrijven proberen smartphonegebruikers de tools te bieden om iets aan hun verslaving te doen. Google kondigde op de jaarlijkse ontwikkelaarsconferentie Google I/O de nieuwe Digital Wellbeing dienst aan. Deze dienst is bedoeld om je bewust te maken van je smartphonegebruik. Apple kwam onlangs met een vergelijkbare versie genaamd Screen Time. Digital Wellbeing laat zien hoeveel tijd je aan bepaalde apps besteedt en laat je bijvoorbeeld notificaties instellen om je te waarschuwen dat je al erg lang naar je scherm aan het staren bent. Je kunt Digital Wellbeing zelfs toestemming geven bepaalde apps uit te schakelen bij excessief gebruik (dit kun je vervolgens wel weer terugdraaien). Dit zijn goedbedoelde initiatieven, maar werken ze ook echt? Wanneer Netflix mij na de vijfde aflevering vraagt of ik nog steeds aan het kijken ben, grom ik hoogstens iets onaardigs naar mijn scherm om vervolgens weer op de play-knop te drukken. Nu is dit gedrag misschien niet representatief voor iedereen, maar bij een verslaving ben je niet altijd even eerlijk over je gebruik, vooral niet tegenover jezelf. Het vereist discipline om bij [...]