Nieuw boek Sogeti presenteert andere aanpak voor testen in het digitale tijdperk

Home/Nieuw boek Sogeti presenteert andere aanpak voor testen in het digitale tijdperk/

Nieuw boek Sogeti presenteert andere aanpak voor testen in het digitale tijdperk

Eerste praktijkboek in de markt over testen van en met kunstmatige intelligentie Sogeti presenteert het boek ‘Testing in the digitale age: AI makes the difference’. Daarmee krijgen IT-professionals inzicht in alle nieuwe aspecten van het testen van digitale producten. Zowel met de inzet van slimme algoritmes als het testen van en met robots, tot en met het testen van 3D geprinte producten. De lezer krijgt nieuwe kwaliteitsattributen aangereikt plus een stappenplan voor dagelijkse testpraktijken. Met deze nieuwe aanpak breidt de marktleider in testen de wereldwijd gestandaardiseerde TMap testmethode uit, gebaseerd op slimmer in plaats van intensiever testen. Tot slot geeft het Sogeti-boek inzage in de veranderende rol van de tester, naar voorspeller.   Testen van digitale producten is afgelopen decennia getransformeerd van handmatig naar volledig geautomatiseerd testen. Ook deze testaanpak is niet langer toereikend in het huidige digitale tijdperk, waarin de complexiteit van producten toeneemt, grote hoeveelheden gegevens worden gegenereerd en organisaties voortdurend en sneller nieuwe digitale producten op de markt willen brengen. Het testen van nieuwe technologie zoals een robot, chatbot of blockchainoplossing vraagt bovendien om andere vaardigheden. Testprofessionals moeten bijvoorbeeld menselijk gedrag kunnen vertalen naar de functies van een robot. Zelflerende technologie broodnodig in digitaal tijdperk Het boek ‘Testing in the digitale age’ vertelt hoe we niet meer zonder de inzet van kunstmatige intelligentie kunnen om sneller en nauwkeuriger producten te testen. “Het is niet de vraag of AI onderdeel wordt van het testproces, maar meer wanneer dat gaat [...]

Nederlanders willen veiliger contactloos betalen, blijkt uit onderzoek Zwipe

Helft van de Nederlanders wil zo snel mogelijk contactloos betalen met vingerafdrukherkenning Nederlanders maken graag gebruik van contactloos betalen, maar willen dat wel veilig doen De helft is van mening dat betalen met biometrische beveiliging de toekomst is Zwipe biedt als eerste vingerafdrukherkenning voor betaalpassen, zonder batterij Amsterdam, 31 mei 2018 - Volgens onderzoek door Motivaction onder ruim 1.000 consumenten* vinden Nederlanders contactloos betalen gemakkelijk. De helft van de ondervraagden wil dat zijn huidige bank betere beveiliging, zoals vingerafdrukherkenning, zo snel mogelijk gaat aanbieden. Ruim een op de tien overweegt zelfs over te stappen naar een andere bank als dat niet gebeurt. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Zwipe, pionier op het gebied van vingerafdrukbeveiliging op betaalpassen. Onder andere VISA doet op dit moment pilots met deze technologie. “Het onderzoek laat duidelijk zien dat contactloos betalen in Nederland niet meer weg te denken is en populair is onder consumenten. Ook in het jaarverslag van Betaalvereniging Nederland over 2017 valt te lezen dat contactloos betalen sterk toeneemt.”, zegt André Løvestam, CEO van Zwipe. “De beveiliging is echter altijd een punt van zorg geweest. Het feit dat je nog steeds een PIN-code moet ingeven bij grotere bedragen doet afbreuk aan het gemak van contactloos betalen. Zwipe heeft een innovatieve en veilige oplossing ontwikkeld voor vingerafdrukherkenning op betaalpassen. Banken – die sterker moeten concurreren dan ooit tevoren – kunnen hun klanten zo het beste van twee werelden bieden: het gemak en de snelheid [...]

QUBE ICT Solutions neemt Cane e-Line Solutions over

Hoofddorp, 31 mei 2018 - QUBE ICT Solutions neemt per 1 juni 2018 integraal de activiteiten en medewerkers van Cane e-Line Solutions uit Rijswijk over. Deze acquisitie past binnen de groeistrategie van QUBE. Het bedrijf breidt hiermee zijn portfolio op het gebied van applicaties en diensten voor Exact Software verder uit. Net zoals QUBE, is Cane al 25 jaar partner van Exact Software. Cane staat in de markt onder andere bekend als dé specialist op het gebied van Exact Software add-ons voor commerciële opleidingsorganisaties. Een van de bekendste producten van het bedrijf is de Cane Course Management add-on voor Exact Synergy Enterprise. Daarmee kunnen opleidingsorganisaties hun administratieve processen volledig automatiseren, van aanmelding tot facturering. Voor QUBE betekent deze overname dat het zich veel sterker kan profileren op de markt voor opleidingsorganisaties. Vlnr.: Robert Browne, directeur eigenaar Cane; Arjan Slobbe, financieel directeur van QUBE ICT Solutions; Albert Kooijman, algemeen directeur van QUBE ICT Solutions. Albert Kooijman, directeur van QUBE: “Deze overname past binnen onze groeistrategie. Die strategie is gericht op het verder uitbouwen van onze vijf pijlers – Business Consultancy, ICT-infrastructuur, Software Solutions, BI & Analytics en Software Development – via organische groei of door overnames. Zo hebben we in 2016 onze afdeling netwerkinfrastructuur al versterkt met de overname van Elbersen Automatisering. Met de overname van Cane e-Line Solutions versterken wij nu ook onze capaciteiten op het gebied van software solutions en software development voor Exact. Naast onze succesvolle Contract Management add-on [...]

SecureMe2 werkt samen met verzekeraar Hiscox

Gratis securityscan voor houders van cyberpolissen Verzekeraar Hiscox en SecureMe2 zijn een exclusieve samenwerking aangegaan die gericht is op MKB-bedrijven die een Hiscox Cyber Verzekering (CyberClear) hebben. De samenwerking maakt het voor klanten mogelijk hun cybersecurityrisico’s en daarmee de kans op schade sterk te verminderen. Aad van Boven, CEO en medeoprichter van SecureMe2: “We hebben gekozen voor Hiscox vanwege de ervaring die deze verzekeraar heeft met cyberverzekeringen en de meest uitgebreide polis aanbiedt die bovendien een wereldwijde dekking heeft. SecureMe2 zal zich met Hiscox in eerste instantie richten op de Benelux. Daarnaast starten we deze zomer projecten in Frankrijk en Spanje. Daarna zullen projecten in Engeland en Duitsland volgen. Op termijn willen we actief worden in alle landen waar Hiscox cyberpolissen verkoopt.” Yasin Chalabi, Manager Professional Insurance en Cyber & Data Risks van Hiscox, wijst erop dat veel security-oplossingen voornamelijk gericht zijn op het controleren van inkomend internetverkeer. “Dat is van groot belang, maar niet meer voldoende in een tijd waarin nieuwe vormen van malware zich razendsnel ontwikkelen en zich al in netwerken bevinden.” Onderdeel van de Hiscox-cyberverzekering is daarom een gratis securityscan van twee weken, uitgevoerd door SecureMe2 met behulp van het SAM Cyber Alarm, de eerste eenvoudige, effectieve, betaalbare en betrouwbare oplossing om real-time inbraken op het bedrijfsnetwerk te ontdekken. Het SAM (Scan, Analyse, Manage) Cyber Alarm bewaakt het netwerkverkeer continu en slaat direct alarm bij een digitale inbraak. Deze scan resulteert in een rapportage met aanbevelingen. Deze geeft [...]

AVG: uitdagingen voor marketing; kansen voor PR

Wordt u al gek van al die mails waarin wordt gevraagd om toch vooral nog even te bevestigen dat u de nieuwsbrief van bedrijf XYX nog wil blijven ontvangen? Het is duidelijk: de Europese wet Algemene Gegevens Verordening (AVG), ook wel bekend als GDPR, is van kracht geworden. Er is vooral veel aandacht voor alle maatregelen die organisaties volgens deze wet moeten nemen om privacygevoelige informatie te beschermen. Maar de AVG zegt ook dat bedrijven niet langer ongevraagd informatie aan mensen mogen rondsturen, als die daar niet expliciet toestemming voor hebben gegeven (‘opt-in’). Een flinke uitdaging voor marketeers die vertrouwen op grootschalige e-mailacties en nieuwsbrieven. Want hoe bereik je je klanten dan? Dat kan nog steeds, met PR. We kunnen de krant niet openslaan of er staat wel een artikel in over de gevolgen van de AVG, over het feit dat de meeste organisaties nog niet klaar zijn voor de nieuwe regels, over te nemen stappen etc. Een ding is zeker: voor bijna alle organisaties betekent de AVG dat ze veel tijd en geld moeten investeren in het controleren en beveiligen van hun data en in het aanpassen van allerlei processen rond het verzamelen en opslaan van persoonsgegevens. Kans op klachten en boetes Tegelijkertijd staan bedrijven die tot nu vertrouwen op ‘cold calling’ en op grootschalige marketingacties op basis van ingekochte databases, voor een uitdaging. Want ongevraagd potentiële klanten direct persoonlijk benaderen, is in principe niet meer toegestaan onder de AVG. [...]

Erik Ploegmakers benoemd tot algemeen directeur Fox-IT

Erik Ploegmakers (40) is benoemd tot algemeen directeur van Fox-IT. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de zakelijke strategie, het versterken en uitbouwen van de relatie met overheid en bedrijfsleven, alsmede de Europese expansie van het bedrijf in samenwerking met NCC Group. Tot zijn benoeming was Erik Global Head of Crypto & High Assurance bij Fox-IT, waarvoor hij ook in zijn nieuwe functie verantwoordelijk blijft. Erik Ploegmakers: “In een aantrekkelijke markt waar steeds meer bedrijven zich richten op cybersecurity, is de kwaliteit en bezieling van de Fox-IT collega’s iets om heel erg trots op te zijn. Het is mijn taak om te zorgen dat we met dit bijzondere potentieel nu verder groeien, binnen en buiten Nederland. Verder blijft voor mij onze positie als vertrouwenspartner van de overheid topprioriteit en ik zal deze positie koesteren. Tegelijkertijd streef ik ernaar om de relatie met onze commerciële klanten te versterken. Alle benodigde expertise is hiervoor in huis, we zijn een vermaarde partij en nu moeten we die relatie ook echt bestendigen”, vervolgt Ploegmakers. “Mede door het veranderende dreigingslandschap en vernieuwde wet- en regelgeving is de behoefte aan security in Europa groter dan ooit. Als onderdeel van NCC Group hebben we toegang tot een groot arsenaal diensten en een enorme pool van talentvolle cybersecurity experts, waarmee we kunnen inspelen op deze behoefte vanuit de markt.” Adam Palser, CEO of NCC Group, zegt hierover: “I am delighted to confirm Erik’s appointment as Managing Director for [...]

Cegeka groeit voor het 14de jaar op rij

Cegeka Nederland groeit op alle vlakken; IT-markt volop in beweging De Cegeka Groep groeit voor het veertiende jaar op rij. De internationale technologiespecialist sluit het boekjaar af met een omzet van € 440 miljoen. De instap van investeringsmaatschappij Gimv in september was een belangrijk moment met het oog op verdere Europese groei. De toekomst oogt dan ook positief, temeer daar dit jaar een aantal innovaties het licht zullen zien. Cegeka Nederland groeide met 10% en deed dat op alle vlakken, waarbij het onderdeel infrastructuur een bovengemiddelde groei realiseerde. De organisatie in Nederland heeft 20,3% bijgedragen aan de totale omzet van de Cegeka Groep. Cegeka realiseerde in 2017 een operationele winst van € 30,50 miljoen, ofwel een groei van 21% (bijna 7% van de omzet). Dit geeft een EBITDA-marge van 9,9 %, vergeleken met 9,4% in 2016. De organische groei bedraagt 5,8% (ofwel € 24 miljoen) en is dus vrijwel stabiel ten opzichte van vorig jaar. De Waalse dochteronderneming van Cegeka, NSI, realiseerde met bijna € 52 miljoen een recordjaar. Instap van Gimv: hefboom voor Europese versnelde groei In september 2017 verwelkomde Cegeka Gimv als aandeelhouder. De Vlaamse investeringsmaatschappij verwierf 23,6% van de aandelen van Cegeka. André Knaepen, CEO Cegeka: “2017 was opnieuw een jaar van mooie autonome groei, en dat voor het 14de jaar op rij. Het toetreden van Gimv geeft onze plannen een boost, maar we houden de voeten op de grond. Samen met de instap van Gimv hebben we [...]

Barracuda Networks vernieuwt EMEA channel partnerprogramma

Venlo, 22 mei 2018 – Barracuda Networks vernieuwt zijn reseller partnerprogramma in EMEA. Partners kunnen onder andere rekenen op een betere beloning voor hun investeringen en op commitment. Het vernieuwde partnerprogramma omvat: Nieuwe vereisten voor resellers, voor ieder partnerniveau; Een vereenvoudigde kortingsstructuur; Makkelijkere en snellere registratie van klantendeals; Betere toegang tot online training voor partners via Barracuda Campus; Toegang tot marketingmiddelen en -programma’s via de Barracuda Partner Portal; Technische ondersteuning. Verder verlicht het vernieuwde EMEA Partner Programma de administratieve last voor partners en wordt het makkelijker om offertes voor Barracuda-producten uit te brengen. Ook kunnen partners rekenen op hogere marges en beloningen voor het identificeren van kansen voor Barracuda-producten. “Cybersecurity en databescherming blijven belangrijke groeigebieden voor het kanaal in EMEA, nu deze thema’s steeds meer aandacht krijgen bij bedrijven”, zegt Chris Ross, senior vice president, international sales bij Barracuda Networks. “We zijn vastbesloten om onze partners zo goed mogelijk te ondersteunen, omdat de bijdrage van het kanaal cruciaal is voor onze gezamenlijke groei. Met dit vernieuwde programma hebben we twee doelen: het makkelijker maken voor partners om zaken te doen met Barracuda en om resellers te stimuleren om de oplossingen van Barracuda als eerste keus voor te stellen aan klanten.” Het nieuwe programma helpt partners ook om te investeren in training, in technische en verkoopvaardigheden en in business development om te zorgen voor meer omzet. Kijk voor meer informatie over het Barracuda partnerprogramma op www.barracuda.com/partners/channel. Over Barracuda Networks Barracuda vereenvoudigt IT [...]

Barracuda introduceert nieuwe web application firewall-as-a-service

Krachtige web application firewall nu beschikbaar als clouddienst; eenvoudige applicatiebeveiliging voor organisaties van iedere grootte Nieuwe web application firewall (WAF) van Barracuda in de cloud beschermt websites en web applicaties tegen geavanceerde aanvallen, bots, DDoS en zero-day dreigingen. Breed scala aan beheeropties, van configuratie via ‘één druk op de knop’ tot het zelf instellen van iedere beleidsregel. Applicaties zijn binnen enkele minuten beschermd, ongeacht waar ze worden gehost. Venlo, 16 mei 2018 – Barracuda Networks introduceert een nieuwe web application firewall (WAF) die als clouddienst wordt aangeboden. De Barracuda WAF-as-a-service maakt het makkelijker om beveiliging voor web applicaties uit te rollen en te beheren. De nieuwe dienst is gebaseerd op de bewezen web applicatie beveiligingstechnologie van Barracuda en biedt bescherming tegen onder andere geavanceerde aanvallen, DDoS, SQL-injecties, zero-day dreigingen en JSON-dreigingen. ‘Organisaties van iedere grootte stappen over op cloudtoepassingen om de dienstverlening te verbeteren. Beveiliging moet daarbij een topprioriteit zijn. Ongeacht waar web applicaties worden gehost, organisaties hebben geavanceerde beveiliging nodig tegen tal van wereldwijde aanvallen”, zegt Alain Luxembourg, territory manager Nederland bij Barracuda Networks. “Met de nieuwe WAF-as-a-service neemt Barracuda de complexiteit weg rond het uitrollen en beheren van applicatiebeveiliging. Zonder dat daarbij de controlemogelijkheden worden beperkt.” Barracuda WAF-as-a-service biedt geavanceerde beveiliging voor web applicaties, zonder de overhead die gepaard gaat met het uitrollen en beheren van een aparte appliance. Klanten kunnen kiezen uit een breed scala aan configuratiemogelijkheden, van volautomatische configuratie via de gratis Barracuda Vulnerability Remediation Service (BVRS) [...]

Sogeti helpt DUO met grootste IT-operatie uit zijn geschiedenis

Miljarden records aan gegevens van 4,8 miljoen Nederlanders van oude naar nieuwe systeem Nu het nieuwe DUO-systeem beschikbaar is voor zijn klanten is duidelijk dat de migratie van miljarden records van 4,8 miljoen Nederlanders van het oude studiefinancieringssysteem naar een nieuw platform succesvol is verlopen. Op basis van een technisch plan van aanpak heeft Sogeti de uitvoeringsorganisatie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap geholpen met de grootste IT-operatie uit de geschiedenis van DUO. Sinds begin deze maand is al meer dan 165.000 keer gebruik gemaakt van het nieuwe studiefinancieringssysteem. Het overzetten van gegevens van het oude systeem naar het nieuwe systeem heeft een maand geduurd, inclusief een uitgebreid aantal controles. De migratie door Sogeti is onderdeel van het ICT-project Programma Vernieuwing Studiefinanciering (PVS) van DUO. In samenwerking met migratie-expert ITCG heeft Sogeti de data gemigreerd, waaronder het herstructureren, formatteren, valideren, ontdubbelen en schonen van de gegevens. Na zeven proefmigraties met alle data vanaf september 2017 heeft Sogeti uiteindelijk bijna 25 miljard records in zijn migratieomgeving verwerkt en 5 miljard records aan gegevens uitgeleverd aan DUO. Datamigratieproces DUO leverde de bronbestanden aan bij Sogeti. Na een veilig transport zijn de bronbestanden ingelezen in de Sogeti-migratieomgeving. Na de migratie zijn de doelbestanden via veilig transport in XML en CSV formaat terug geleverd aan DUO. De onderwijsinstantie heeft vervolgens de doelbestanden ingelezen in zijn nieuwe platform. In alle stappen zijn diverse aansluit- en tellingencontroles uitgevoerd om te waarborgen dat data niet verloren [...]