Awingu en Barracuda Networks bieden complete werkplekken voor de hybride cloud

Home/Awingu en Barracuda Networks bieden complete werkplekken voor de hybride cloud/

Awingu en Barracuda Networks bieden complete werkplekken voor de hybride cloud

Samenwerking reduceert kosten voor uitrol en beheer van werkplekprojecten in de cloud Aartselaar (België), 3 januari 2018 – Barracuda Networks heeft een samenwerking gesloten met het Vlaamse Awingu. Deze samenwerking combineert de beveiliging en eenvoud van Barracuda met de complete, op de browser gebaseerde werkplekoplossing van Awingu. Zo wordt het voor organisaties makkelijker om Awingu-werkplekken uit te rollen binnen een hybride cloudomgeving. Awingu biedt het gemak en de eenvoud van platformonafhankelijke, mobiele werkplekken die enterprisegebruikers alles bieden dat zij nodig hebben – legacy en cloud toepassingen, documenten en data – op ieder gewenst device. Daarbij wordt gezorgd voor veilige toegang tot toepassingen en bestanden, zonder dat kwetsbare endpoints ingericht en beheerd hoeven te worden. De toepassingen en de data kunnen gehost worden in de Microsoft Azure cloud of on-premise, waarna een veilige verbinding wordt gelegd met de browserwerkplek van Awingu. “We zijn blij met deze samenwerking met Barracuda, waarmee we service providers een eenvoudige oplossing bieden om hun business te vergroten”, zegt Walter Van Uytven, CEO van Awingu. “Voor organisaties is dit eigenlijk een ‘no-brainer’, waarbij geen data worden opgeslagen op de devices van eindgebruikers en er slechts zeer weinig aangepast hoeft te worden aan de ICT-infrastructuur van organisaties. Deze samenwerking biedt een optimale combinatie van security en eenvoud voor service providers en hun klanten.” “De combinatie van Awingu en Barracuda’s Nex Gen Firewall biedt organisaties de mogelijkheid om makkelijk over te stappen op de Microsoft Azure cloud”, zegt Chris Dial, [...]

McAfee Labs: vier nieuwe malwaresamples per seconde in Q3 en toename van bestandsloze malware

McAfee Labs ziet recordhoeveelheid nieuwe malware in Q3, een toename van 10 procent naar in totaal 57,6 miljoen varianten De hoeveelheid bestandsloze malware die gebruikmaakt van Microsoft PowerShell is met 119 procent toegenomen Trickbot en andere dreigingen maken misbruik van bekende en gepatchte kwetsbaarheden in Microsoft-software Hoeveelheid nieuwe ransomware met 36 procent toegenomen; nieuwe versie van Locky-ransomware, genaamd ‘Lukitus’ DragonFly 2.0 malware richt zich op nieuwe sectoren: de farmaceutische industrie, financiële dienstverlening en accountancy Ruim 40% van alle gemelde incidenten in Q3 was gericht op de gezondheidszorg en de publieke sector. Schiphol-Rijk, 18 december 2017 – Volgens het nieuwe McAfee Labs Threat Report: December 2017 is er in Q3 van dit jaar een recordhoeveelheid nieuwe malware verschenen: 57,6 miljoen nieuwe varianten. Dit zijn vier nieuwe malwaresamples per seconde. Deze toename is mede te danken aan nieuwe ontwikkelingen, zoals bestandsloze malware die kwaadaardige macro’s gebruikt, een nieuwe versie van de bekende Locky-ransomware, genaamd ‘Lukitus’ en nieuwe varianten van de banktrojans Trickbot en Emotet. Dreigingen die misbruik maken van kwetsbaarheden in Microsoft-technologie kwamen in het derde kwartaal veel voor, ondanks het feit dat Microsoft deze kwetsbaarheden al met patches heeft verholpen, waarvan sommige al in het eerste kwartaal van 2017 beschikbaar waren. “In het derde kwartaal is gebleken dat aanvallers blijven profiteren van de veelzijdige en krachtige mogelijkheden van platformtechnologieën zoals PowerShell. Daarnaast blijven onoplettende gebruikers het slachtoffer worden van ransomware, terwijl wederom blijkt dat organisaties nalaten om bekende kwetsbaarheden te patchen”, zegt Raj Samani, [...]

Nieuw VINT-rapport van Sogeti pleit voor een ‘AI-first’ bedrijfsstrategie

Vierde trendrapport boordevol kunstmatige intelligentie in de praktijk Vianen, 13 december 2017 - Het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie (VINT) van Sogeti lanceert het laatste rapport in het vierluik over de opkomst van kunstmatige intelligentie. In dit trendrapport ‘AI-first: Leren van de machine’ adviseert VINT hoe organisaties kunnen profiteren van de inzet van kunstmatige intelligentie, ofwel Artificial Intelligence (AI), met een zogenaamde ‘AI-first’ strategie. Het rapport staat vol met concrete voorbeelden van hoe de samenleving transformeert van een digitaal en mobiel tijdperk naar een fase waarin machines niet langer leren van mensen, maar mensen leren van machines. Met de inzet van AI is er sprake van ‘verslimming van de versnelling’ volgens de auteurs van dit nieuwe trendrapport. Het is de laatste in de reeks van vier rapporten over de opkomst en invloed van kunstmatige intelligentie. Zes acties om van ‘AI-first’ een succes te maken “In dit laatste rapport over AI presenteren we zes acties die organisaties helpen om hun intelligentie, het zogenaamde Corporate IQ, te vergroten. Van een bimodale AI-strategie voor zowel de bestaande IT-huishouding zoals disruptieve AI-toepassingen tot een 'mindful' aanpak: een cultuur stimuleren waarin het ontdekken en opbouwen van nieuwe kennis centraal staat”, vertelt Menno van Doorn, één van de auteurs van dit ‘AI-first’ rapport en directeur van VINT van Sogeti. Dit nieuwe VINT-rapport schetst drie fases van het internet. In het ‘digital first’ decennium tot 2007 stond de bouw van de netwerksamenleving centraal, met de wereldwijde massale adoptie van het [...]

Stripe presenteert data waarmee bedrijven online fraude kunnen bestrijden

Oplichters plaatsen tien maal zo snel herhaaldelijk bestellingen bij dezelfde online winkel als legitieme creditcardeigenaars Amsterdam, 12 december 2017 - Online fraude neemt toe en een nieuw rapport van Stripe identificeert een aantal patronen waarmee online bedrijven fraude tijdens de feestdagen kunnen tegengaan. Dankzij PIN-betalingen komt fraude bij het afrekenen in de winkel relatief weinig voor in ons land. Daarom richten oplichters zich meer op online winkels, waar ze met gestolen of vervalste creditcardgegevens kunnen betalen. En in tegenstelling tot fysieke winkels, zijn de bijkomende kosten voor creditcardfraude voor rekening van online bedrijven. Volgens onderzoek door LexisNexis kost één dollar aan frauduleuze bestellingen de online winkel uiteindelijk gemiddeld nog eens $2,62 extra. Stripe heeft een jaar aan data geanalyseerd om fraudepatronen te identificeren per land, tijd, sector en andere factoren. Met behulp van deze informatie kunnen bedrijven online fraude beter tegengaan. De analyse heeft een aantal interessante uitkomsten opgeleverd: De meeste frauduleuze transacties vinden plaats op tijden en dagen dat de meeste mensen juist niet online aan het shoppen zijn. Bijvoorbeeld op eerste of tweede kerstdag, of ’s nachts. Oplichters verraden zichzelf door in korte tijd met dezelfde creditcard herhaaldelijk bestellingen te doen bij dezelfde webwinkel. Dit doen ze 10 keer sneller dan legitieme creditcardhouders. Oplichters laten de bestelde producten bij voorkeur bezorgen op algemene bezorgadressen die niet zijn gekoppeld aan hun persoonlijke identiteit, of ze kopen diensten in plaats van producten. Daarnaast zou te verwachten zijn dat fraudeurs bestellingen plaatsen [...]

Weg met het binaire breinonderscheid?

We zijn geen dames en heren meer, of jongens en meisjes. We zijn ‘reizigers’, ‘bewoners’ of ‘beste mensen’ geworden. Het is niet langer acceptabel om u nog langer aan spreken op basis van biologische kenmerken. Te deterministisch, te ongevoelig voor degenen die zich ergens tussen dame en heer bevinden. We willen dat binaire onderscheid niet langer! Hoe moet het nu verder met RightBrains? We mogen LeftBrains niet langer in de kou laten staan! Er is de laatste decennia iets merkwaardigs aan de hand met verschillen. Die zijn verdacht geworden. Ander uiterlijk, andere afkomst, ander noem maar op, ze zijn de oorzaak van stereotypen, vooroordelen en discriminatie. Toegespitst op dit platform: vrouwen zouden allerlei kwaliteiten missen die mannen worden toegedicht en omgekeerd. De gevolgen kent u. Groot onderscheid We hebben allemaal een linker- en rechterhersenhelft. En daar maken we, afgezien de locatie onder ons schedeldak, een groot onderscheid tussen. Hier zijn wat gangbare voorbeelden. Bij de linkerhelft horen logica, georiënteerd op details, weloverwogen, rationeel, methodisch, weten en intellectueel. Bij de rechterhelft horen intuïtief, breed georiënteerd, gevoelsmatig, innerlijk bewustzijn, creativiteit, geloven en zintuigelijk. Mythevorming Bovendien zijn de linker- en rechterhelft ook fysiek verschillend. In de linkerhelft zit meer grijze stof, die informatie verwerkt, en in de rechterhelft zit wat meer witte stof, die informatie verder stuurt. Deze verschillen zijn, zo is de hypothese, geëvalueerd zodat we onze hersenen beter kunnen benutten. Onder het kopje ‘Mythevorming’ zegt Wikipedia dat verschillen tussen de linker- en [...]

‘Nieuws’ moet een schoolvak worden

Jongeren blijken steeds minder goed in staat om nepnieuws te onderscheiden van echt nieuws. Begin april publiceerde de Amerikaanse Stanford universiteit een onderzoek waaruit blijkt dat jongeren moeite hebben met het herkennen van het verschil tussen zin en onzin op internet. Volgens Nederlandse onderzoekers is dit ook in ons land een groeiend probleem. De invloed die online media – vooral sociale media en zoekmachines – hebben op de mening en het gedrag van mensen, neemt toe. Online advertenties in de resultaten van zoekmachines zijn steeds moeilijker te onderscheiden van de overige zoekresultaten. Hoe moeten we daarmee omgaan? Wat kunnen we doen om ervoor te zorgen dat de volgende generatie niet klakkeloos gelooft wat ze lezen en zien op hun smartphone, maar zelf nadenken en zich afvragen of het wel klopt? Goed onderwijs hierover is de eerste stap, zoals Mary Berkhout van Mediawijzer.net al bepleitte in een artikel In De Volkskrant. Zij is van mening dat ‘mediawijsheid’ een verplicht schoolvak moet worden. Een andere deel van het probleem is volgens mij het feit dat er simpel veel meer geld wordt gestoken in commerciële uitingen dan in goede journalistiek. Wij worden dagelijks geconfronteerd met media die alleen nog maar willen publiceren als er ook een commerciële relatie is met het bedrijf waarvan het nieuws of de visie afkomstig is. Dit betekent dat de objectieve filter- en controlefunctie steeds verder wordt uitgeschakeld. Want als een bedrijf inderdaad betaalt voor publiciteit, dan krijgt dat bedrijf [...]

Hidden Figures

Er was genoeg te doen over de Internationale Vrouwendag op 8 maart. Van het aloude verongelijkte ‘Waarom is er geen Internationale mannendag?’ (19 november, heren, geniet ervan!) tot het filosofische ‘Hebben we anno 2017 nog een vrouwendag nodig?’ (het stellen van de vraag is hem beantwoorden in dit geval). Op diverse plaatsen in het land werden marsen, lezingen, evenementen en andersoortige bijeenkomsten gehouden om het vrouw-zijn te vieren. RightBrains koos ervoor dat op toepasselijke wijze te doen met een voorpremière van de film Hidden Figures. Hidden Figures vertelt het verhaal van drie zwarte vrouwen, als ‘computers’ in dienst van de NASA eind jaren vijftig. Om dit even in het juiste perspectief te plaatsen: de segregatie in de Verenigde Staten was op dat moment nog alom aanwezig en Rosa Parks had niet zo lang daarvoor geweigerd haar stoel af te geven aan een blanke passagier. Dat vrouwen, zwárte vrouwen, werkten aan het Space Program van de Amerikaanse overheid was dus op zijn zachtst gezegd ‘vooruitstrevend’ te noemen. Die vooruitstrevendheid lijkt zich in veel opzichten niet in een stijgende lijn te hebben doorgezet. Natuurlijk, de Verenigde Staten hebben inmiddels een zwarte president gehad en ook het idee van een vrouwelijke president was even heel dichtbij. Maar vrouwen zijn in de IT nog steeds een uitzondering. Als’ zwarte’ vrouw (mag ik dat tegenwoordig nog zeggen?) aan het hoofd van een PR-bureau dat zich specialiseert in IT word ik vaak toch als ‘opvallend’ gekenmerkt. En, [...]

Newsjacking – race tegen de klok

Bij MCS PR beginnen we de dag met wat voor velen misschien een ouderwets gebruik is: het openslaan van de krant. Omdat we allemaal met onze tijd mee gaan, kan dat natuurlijk ook het surfen naar Blendle of het openen van een krantenapp zijn, maar de essentie blijft gelijk: we beginnen de dag met nieuws. Nieuws van gisteravond, van vannacht, van vanmorgen of gewoon heet van de pers. Vervolgens houden we onszelf up-to-date met Twitter, nieuwsapps en pushberichten van media. Zonde van onze tijd? Wij vinden van niet… Iedere PR-medewerker zou een nieuwsjunkie moeten zijn. ‘Newsjacking’, het ‘kapen’ van nieuws, zorgt er niet alleen voor dat we de kans krijgen onze klanten bij media te introduceren die anders misschien niet eens aan hen gedacht hadden, maar biedt ons ook de mogelijkheid nieuwe invalshoeken te belichten die van onze klanten een autoriteit op een bepaald gebied maken. Neem bijvoorbeeld IoT-security. Meer en meer apparaten in en om ons huis worden op het internet aangesloten; van koelkast tot stofzuiger of brandmelder. Ook onze auto’s veranderen meer en meer van vervoersmiddel in rijdende computer. Dat levert veel voordelen en gebruiksgemak op (bijvoorbeeld nooit meer verdwalen óf in de file dankzij slimmere navigatie) maar roept tegelijkertijd vragen op over de veiligheid ervan. Want zijn onze auto’s, als het rijdende computers zijn, ook te hacken? Ja, zo bleek. Wired publiceerde een artikel over het kopiëren van autosleutels die auto’s contactloos ontgrendelen. Met een slimme truc [...]

Is fintech een nieuwe ‘dot-com’ zeepbel?

Al enige tijd houd ik mij bezig met het fenomeen fintech. De afkorting staat voor ‘Financial Technology’. Het is een onderwerp dat op dit moment volop in de aandacht staat. Er wordt flink geïnvesteerd in start-ups die een of andere slimme financiële oplossing hebben bedacht. Aankondigingen, meningen en geruchten over blockchain, Bitcoin, ‘smart contracts’ volgen elkaar in hoog tempo op. Banken sluiten links en rechts samenwerkingen af met relatief kleine nieuwe spelers die misschien wel de ‘next big thing’ aan het ontwikkelen zijn. […]

Virtual Reality – Niet alleen maar technologie

Als liefhebber van ballet en technologie kon ik mijn geluk niet op afgelopen weekend. De eerste VR-voorstelling van Het Nationale Ballet ging in première, wat meteen ook een wereldwijde primeur was. Door het opzetten van een VR-bril lijkt het voor de kijker net alsof je letterlijk op het podium staat tussen de dansers in en kan je alle bewegingen volgen. Wie kan er dan niet een kleine pirouette onderdrukken? […]