Onderzoek Barracuda: gebruik SD-WAN groeit, maar bedrijven zien uitdagingen rond security en networking

Home/Onderzoek Barracuda: gebruik SD-WAN groeit, maar bedrijven zien uitdagingen rond security en networking/

Onderzoek Barracuda: gebruik SD-WAN groeit, maar bedrijven zien uitdagingen rond security en networking

SD-WAN voor verbeterde netwerkbeveiliging, connectiviteit en flexibiliteit, evenals kostenbesparingen Wereldwijd zeggen vrijwel alle IT-managers (98%) tegen netwerkproblemen aan te lopen met hun huidige WAN-configuratie Bijna een op de drie ondervraagde organisaties in Nederland en België heeft reeds SD-WAN uitgerold in de meeste sites; bijna de helft is dit nu aan het doen of zal dit het komende jaar doen Ruim de helft van de ondervraagde IT-managers in NL en BE zegt dat hun concurrentiepositie gevaar loopt als ze hun huidige WAN niet upgraden naar SD-WAN Bijna zes op de tien respondenten in NL en BE stelt dat security de hoogste prioriteit heeft bij het kiezen van een SD-WAN oplossing Venlo, 30 oktober 2018 - Barracuda heeft de resultaten bekendgemaakt van een nieuw wereldwijd rapport: ‘Security, Connectivity and Control: The Challenges and Opportunities of SD-WAN’. Voor dit onderzoek zijn IT-managers en network- en securityprofessionals ondervraagd naar de stand van zaken rond SD-WAN, hoe organisaties SD-WAN inzetten en naar de voordelen en uitdagingen. De resultaten van het onderzoek wijzen uit dat steeds meer bedrijven SD-WAN inzetten om een verscheidenheid aan netwerkuitdagingen op te lossen. Die zijn het gevolg van de explosieve groei van het WAN-verkeer door de sterk toegenomen vraag naar cloudtoepassingen en -diensten. Voor een meerderheid van de respondenten is security de belangrijkste zorg bij kiezen van een SD-WAN-oplossing. Enkele interessante uitkomsten: Veel respondenten hebben te maken met netwerkuitdagingen bij hun huidige WAN-oplossing: De drie grootste uitdagingen zijn complexiteit (48%), cloudprestaties (47%) [...]

RetailCoin van Digital MKB genoteerd aan cryptobeurs

22 oktober 2018 – Vanaf vandaag is de Retailcoin van Digital MKB genoteerd aan de crypto-exchange token.store. De Retailcoin is de cryptovaluta die de basis vormt van de op blockchaintechnologie gebaseerde klantloyaliteitsoplossing voor retailers die Digital MKB momenteel ontwikkelt. Bij iedere aankoop bij de retailers die deze oplossing gebruiken, krijgen klanten Retailcoins uitgekeerd. De startprijs van de Retailcoin is 15 eurocent. Daarna is de Retailcoin afhankelijk van marktwerking en ligt de koers niet vast. Retailers kunnen bijvoorbeeld Retailcoins inkopen om hun loyaliteitsprogramma uit te breiden, maar ook consumenten kunnen extra Retailcoins kopen om ze tegen een dienst of product in te wisselen. *RetailCoin is gebaseerd op de Ethereum blockchain, op het ERC20 protocol. Over Digital MKB Digital MKB helpt retailers bij het versterken van de klantloyaliteit, via een mobiele app en een bijbehorend loyaliteitsprogramma op basis van een digitale munt: de RetailCoin. Daarbij kunnen retailers zelf bepalen met welke andere retailers zij willen samenwerken binnen een loyaliteitsprogramma, bijvoorbeeld binnen een winkelstraat, een winkelcentrum of een stad. Zo wordt het bezoek van klanten aan winkelgebieden gestimuleerd en kunnen retailers hun omzet vergroten. Kijk voor meer informatie op https://digitalmkb.nl

MCS PR treedt toe tot Enterie PR-netwerk

Europees PR-netwerk voor tech startups en digitale bedrijven PR-netwerk met vertegenwoordiging in verschillende Europese landen Gespecialiseerd in PR voor bedrijven in de technologiesector In combinatie met andere partnerships nu PR-ondersteuning mogelijk in vrijwel heel Europa en de VS 22 oktober 2018 - MCS PR is lid geworden van Enterie, een netwerk van onafhankelijke PR-bureaus gespecialiseerd in PR voor bedrijven die actief zijn in de digitale economie. Enterie heeft tevens nieuwe partners opgetekend in Duitsland en Spanje. Samen met de partnerbureaus in Denemarken, Frankrijk, Italië, Polen, het Verenigd Koninkrijk en Zweden is zo een pan-Europees PR-netwerk ontstaan dat snel groeiende digitale ondernemingen helpt om verder uit te breiden in Europa. “Veel startende en groeiende bedrijven zoeken naar PR-ondersteuning in verschillende landen. Dit netwerk biedt die ondersteuning, via een reeks professionele en deskundige PR-bureaus die ruime ervaring hebben op het gebied van technologie en de digitale economie”, zegt Perlita Fränkel, Managing Partner van MCS PR. “Wij weten hoe we deze bedrijven moeten adviseren en ondersteunen bij hun verdere groei in Nederland en daarbuiten. Deze stap sluit voor ons ook uitstekend aan op FinITiative: het PR-initiatief voor de fintech-sector dat wij begin dit jaar samen met CitySavvy hebben opgezet.” Enterie is ontstaan als een informeel samenwerkingsverband van PR-bureaus gespecialiseerd in tech startups, disruptors en snel groeiende bedrijven. Inmiddels is Enterie uitgegroeid tot een PR-netwerk dat cliënten ondersteunt in vrijwel heel Europa. MCS PR is de Enterie-partner voor de Benelux. Dankzij partnerships met Enterie en met [...]

Gemeente Assen gunt opdracht voor nieuwe netwerkinfrastructuur aan Avit

  Nieuwegein, 17 oktober 2018 - Gemeente Assen heeft de levering, implementatie, service en onderhoud van een nieuwe toekomstvaste netwerkinfrastructuur gegund aan Avit Group. De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van vijf jaar met een optie om nog twee keer met een jaar te verlengen. Assen is een stad in ontwikkeling met een groot verzorgingsgebied. De gemeente werkt op het gebied van bedrijfsvoering nauw samen met onder andere de gemeenten Aa en Hunze en Tynaarlo. Ook deze gemeenten maken gebruik van het netwerk van de gemeente Assen. Gezien de technische ontwikkelingen wil de gemeente klaar zijn voor de toekomst. Daarbij hoort ook een toekomstbestendige netwerkinfrastructuur, die een hoge mate van beschikbaarheid biedt aan burgers, bedrijven en medewerkers van de gemeenten. Avit Group won de aanbesteding voor dit nieuwe ‘software defined ready’ netwerk. Projectleiders Cor Hardebil en Hilko Bruins: “Burgers en bedrijven doen in toenemende mate digitaal zaken met ons. We vinden het belangrijk dat we hen een stabiele en veilige dienstverlening kunnen bieden. In het nieuwe netwerk zijn bijvoorbeeld alle securitymaatregelen van de Baseline Informatiebeveiliging Gemeenten (BIG) voorbereid.” Avit Group won de aanbesteding omdat zij het best passende aanbod hadden. Ans Timmerman, teamleider technisch en functioneel beheer en opdrachtgever voor dit project, zegt: “Avit had zich heel goed ingelezen en de vraag goed bestudeerd. Ze kwamen met een ontwerp dat precies aansloot bij onze wensen en eisen. Tijdens de verificatiegesprekken die we met Avit hebben gevoerd, hadden we ook een goede [...]

IT-dienstverlener @Valley boekt omzetgroei van 30%

Bedrijf bestaat 15 jaar en is hard op zoek naar nieuwe medewerkers IT-dienstverlener @Valley heeft dit jaar een omzetgroei van 30% gerealiseerd. Het bedrijf viert dit jaar zijn 15-jarig bestaan en heeft kunnen groeien dankzij gunstige economische ontwikkelingen en de vraag naar IT@ the speed of business. Dit is het model dat @Valley heeft ontwikkeld om complexe ICT-vraagstukken terug te brengen tot de essentie en organisaties stevige grip te geven op hun IT. Bovendien verstevigde @Valley het afgelopen jaar zijn marktpositie in de retail- en vervoerssector. Ton van der Tuijn, algemeen directeur: “We kijken terug op een succesvol jaar, waarin we verder zijn gegroeid. Samen met mijn collega’s zetten we ons elke dag voor de volle 100% in om de complexe vraagstukken van organisaties uit handen te nemen en een passende oplossing te bieden. Wij geloven in een waardevolle verbinding en blijven focus houden op innovatie, service en kwaliteit in ons team om onze klanten in deze groeimarkt goed van dienst te zijn. Om de komende jaren verdere groei binnen @Valley te ondersteunen, zijn er het afgelopen jaar al 16 nieuwe medewerkers gestart, van wie drie medewerkers zeer recent. Maar er zijn nog meer functies te vervullen, dus we zijn nu hard op zoek naar nieuwe medewerkers.” Dave Redondo (38) is in dienst getreden als Account Manager. Hij beschikt over ruime sales en marketing ervaring, opgedaan bij uiteenlopende bedrijven zoals Misco Solutions en Citrix. “In mijn nieuwe functie als Account Manager [...]

SecureMe2 introduceert SAM-Pro-1, vSAM en MijnSAM 2.0

Nieuwe versies SAM Cyber Alarm: zeer snelle en betrouwbare detectie van dreigingen SecureMe2 lanceert een rack-variant van zijn SAM Cyber Alarm, de SAM-Pro-1; een softwarevariant VirtualSAM en een nieuwe versie van het klantportaal MijnSAM. Deze producten maken deel uit van de cyberalarmdiensten die door SecureMe2 en zijn partners op abonnementsbasis worden aangeboden. Aad van Boven, CEO en medeoprichter van SecureMe2:“Organisaties realiseren zich steeds beter dat goede security niet alleen vraagt om preventie, maar ook om detectie en respons. Preventieve maatregelen zoals firewall en antivirus, zijn niet meer genoeg. Want de techniek en de mens kunnen falen. Dat falen moet direct gedetecteerd worden, zodat een organisatie direct adequate maatregelen kan treffen. Met deze nieuwe producten dragen we bij aan snelle en betrouwbare detectie.” Rack-versie SAM-Pro-1 SecureMe2 levert sinds 2016 het SAM Cyber Alarm. Deze wordt aangeboden als een klein apparaat dat elke ondernemer makkelijk in een meterkast kan onderbrengen. Grotere organisaties geven de voorkeur voor de montage in een 19" computerrack aangezien dat beter past bij hun IT-inrichting. De nieuwe SAM-Pro-1 maakt dat mogelijk. De functionaliteit is dezelfde als van de compacte versie van SAM Cyber Alarm. Door een inbouwdiepte van slechts 18 cm kan de SAM-Pro-1 ook gemonteerd worden in ondiepe racks. De SAM-Pro-1 heeft bovendien een display waarop eventuele aansluitfouten worden weergegeven. De kosten voor de SAM-Pro-1 kunnen worden meegenomen in de abonnementsprijs zodat investeringen vooraf niet nodig zijn.                 VirtualSAM (vSAM) Naast [...]

Help! We lijden aan technostress!

We lijden aan ‘technostress’. Volgens een onderzoek van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO) zorgen technologische innovaties bij maar liefst één op de vijf werknemers tot stress. Nieuwe IT-tools, nieuwe zakelijke apps en andere digitale vernieuwingen, we houden het gewoon niet meer bij. Het is niet bepaald een nieuw fenomeen. Al in 1984 werd deze term voor het eerst gebruikt als aanduiding voor de onmogelijkheid om op een gezonde manier met nieuwe computertechnologieën om te gaan (Brod, 1984). Met ‘technostress’ bedoelen we de som van alle negatieve effecten die ontstaan wanneer mensen proberen om met nieuwe IT om te gaan. Die negatieve effecten zijn het gevolg van de noodzaak om steeds nieuwe technologische vaardigheden te leren. Hoog tempo Hoewel ik zelf al bijna mijn hele volwassen leven bezig ben met computertechnologie en technologische innovaties, kan ik me voorstellen dat veel mensen hiermee worstelen. En niet alleen op zakelijk vlak, maar ook in hun privéleven. Denk aan nieuwe mobiele apps of sociale mediakanalen, om de nieuwste versies van Windows en Office, of het groeiende aantal online accounts en de bijbehorende wachtwoorden. Het is wel erg veel en het gaat allemaal erg snel. We zijn nauwelijks gewend aan de ene nieuwe versie of feature, of de volgende komt er al weer aan. Dat is voor veel mensen teveel. Er zijn wel weer handige tools die daarbij kunnen helpen, maar die leveren op hun beurt soms ook weer stress op. Neem bijvoorbeeld al [...]

Avit wint Cisco awards voor software en customer experience

Nieuwegein, 10 oktober 2018 – Netwerkintegrator Avit heeft afgelopen week twee Cisco partner awards gewonnen: de Software Partner of The Year award en de Customer Experience award. “Dit zijn de twee belangrijkste Cisco-awards, aangezien Cisco midden in de transitie zit naar een softwaremodel, zegt Ronald Kraanen algemeen directeur Avit Group. Voor ons betekenen deze twee awards dé erkenning voor de enorme hoeveelheid energie die we de afgelopen jaren hebben gestoken in de ontwikkeling van in-house integratie software. Hierbij richten wij ons op de door klanten gewenste functionaliteiten middels onder andere de integratie van Cisco software met bijvoorbeeld business applicaties en business intelligence.” Avit wint de Cisco Software Partner of The Year award (klik voor hi-res versie). Daan de Groot, Head of Partner Organization Cisco Nederland, Ronald Kraanen, algemeen directeur Avit Group, en Edwin Prinsen, Managing Director Cisco Nederland. Software als speerpunt Cisco zit midden in de transitie naar een subscription based softwaremodel. “Avit is de partner die het afgelopen jaar deze transitie het best heeft helpen versnellen en de meeste klanten voor Cisco op dit terrein heeft binnengehaald”, aldus Cisco Nederland. Kraanen is trots op die prestatie. Hij ziet dit als een erkenning voor de eerder gekozen strategie. “Avit heeft zelf de transitie naar subscription based software een paar jaar geleden al ingezet. We hebben destijds fors geïnvesteerd in een eigen softwareontwikkelafdeling die applicaties bouwt die bovenop de Cisco-systemen draaien. We zijn daardoor in staat om op basis van integratie software [...]

SecureMe2 lanceert partnerprogramma

Innovatief securityplatform SAM Cyber Alarm biedt partners enorm groeipotentieel SecureMe2 introduceert zijn eerste partnerprogramma. Het bedrijf heeft het securityplatform SAM Cyber Alarm ontwikkeld en ziet hier een enorm marktpotentieel voor. SecureMe2 wil nu samen met partners dit potentieel optimaal benutten om explosief te blijven groeien. Met het nieuwe programma biedt SecureMe2 uitgebreide ondersteuning van de partners, onder meer op het gebied van het genereren van leads, cross- en upsell-mogelijkheden, de nodige trainingen en marketingcommunicatie. “Wij zien onze partners als een absoluut verlengstuk van de SecureMe2 organisatie”, zegt Alexander Zwiep, Director of Sales en medeoprichter van SecureMe2. “Samen met partners zijn we in staat om een perfecte digitale securitypropositie op te stellen, vooral voor mkb-ondernemingen. Met ons partnerprogramma bieden we onze partners nu een strategische samenwerking, een heldere en haalbare roadmap en alle ondersteuning om samen een solide groei van het aantal leads te realiseren. De mogelijkheden lopen van het optreden als reseller tot het opnemen van onze producten in een eigen, veelomvattend security-aanbod.” Marc Pauly, Channel Director van SecureMe2:“We hebben gekozen voor een partnerindeling volgens de edelmetalen Platinum, Gold en Silver. De partners die SecureMe2 zoekt moeten aan een aantal voorwaarden voldoen, met name Platinum- en Gold-partners. Zij dienen over de nodige kennis en knowhow te beschikken van networking, IT, security, compliancy en cloud services. Ook moeten ze bij voorkeur klanten hebben binnen het mkb (bedrijven met 5 tot 1000 medewerkers). Maar ook voor grotere organisaties kan ons security-aanbod interessant zijn, [...]

Nog even en we praten liever digitaal

Verborgen in een weinig opvallend bericht in de Telegraaf (12 sept 2018, T24) staat dit: ‘Amerikaanse tieners communiceren liever online met hun vrienden dan in persoon’. In een tijd waarin alle aandacht gaat naar de (potentieel) overweldigende impact van artificial intelligence, machine learning, algoritmen en robotics, zien we hier alvast één fundamentele verandering dankzij technologie. Jarenlang zagen we geruststellende berichten dat ondanks alle social media het ‘echte, persoonlijke contact’ de voorkeur had. Dat is nu kennelijk verleden tijd. Is dat erg? Het onderzoek van Common Sense Media waar het bericht op is gebaseerd, beperkt zich tot Amerika. Zoals we weten gebeurt alles in Nederland later, zodat hier het persoonlijk contact nog even bovenaan staat. Lang zal dat niet duren, er is geen ontkomen aan andere opvattingen over communicatie. Interessant is dat het onderzoek aangeeft dat de jongeren (het gaat om 13- tot 17-jarigen) niet platgewalst worden door de oprukkende communicatietechnologie. Integendeel, ze blijken zich zelfs zeer bewust te zijn van de keerzijden van deze technologie, zoals de kans op verslaving en het afleiden van belangrijke zaken zoals huiswerk. Symbiose Wat we hier zien is het begin van een werkelijke symbiose tussen mens en technologie. Blijkbaar heeft online iets bijzonders in het contact tussen mensen te bieden. Het is veelzeggend dat dit bij jongeren nu zo ervaren wordt. Ze zijn met technologie opgegroeid, maar hun ervaring met communicatie is nog beperkt en allerlei opvattingen van oudere generaties over hoe communicatie tussen mensen [...]