Barracuda Web Application Firewall nu beschikbaar voor Google Cloud Platform

Home/Barracuda Web Application Firewall nu beschikbaar voor Google Cloud Platform/

Barracuda Web Application Firewall nu beschikbaar voor Google Cloud Platform

Applicatiebescherming en automatiseringsfuncties voor klanten die gebruikmaken van Google Cloud Platform Barracuda brengt zijn CloudGen Web Application Firewall naar Google Cloud Platform om organisaties te beschermen tegen geavanceerde layer-7 aanvallen, bots, DDoS-aanvallen en zero-day dreigingen Eenvoudige uitrol en flexibele prijzen Focus op automatisering zorgt ervoor dat SecOps beter kan samenwerken met DevOps en NetOps, voor makkelijk uit te rollen applicatiebeveiliging Venlo, 23 juli 2018 - De CloudGen Web Application Firewall (WAF) van Barracuda Networks is nu beschikbaar voor Google Cloud Platform (GCP). Hiermee kunnen klanten die gebruikmaken van GCP beschikken over geavanceerde beveiliging van hun web applicaties. Daarbij is de Barracuda CloudGen WAF op GCP snel uit te rollen en beschikt hij over automatiseringsfuncties. Nu de Barracuda CloudGen WAF beschikbaar is voor GCP, kunnen klanten hun bestaande applicaties migreren. Daarbij kunnen bestaande Barracuda configuraties en beveiligingsbeleidsregels hergebruikt worden, voor een makkelijke migratie en optimale consistentie en controle. “Steeds meer klanten vertrouwen op Barracuda CloudGen WAF om hun applicaties in de cloud te beveiligen”, zegt Alain Luxembourg, territory manager Nederland bij Barracuda Networks. “Nu wij deze web application firewall naar Google Cloud Platform brengen, kunnen klanten ook op dit platform profiteren van geavanceerde functies die onze CloudGen WAF biedt.” Barracuda CloudGen WAF maakt het makkelijker om ‘native’ apps te ontwikkelen op GCP, doordat het alle cloud-betaalmodellen ondersteunt. Dankzij een complete REST API en automatische tools voor het identificeren en verhelpen van kwetsbaarheden. SecOps-teams kunnen het ontwikkeltempo van DevOps- en NetOps-team bijhouden, zodat [...]

Online marktplaatsen steeds belangrijker voor de Nederlandse economie, volgens onderzoek Stripe

Ruime meerderheid van Nederlandse consumenten (63%) zegt dat online marktplaatsen een gunstig effect hebben op de economie Een op de zes Nederlanders vindt op online marktplaatsen producten of diensten die ze anders nooit zouden ontdekken Vertrouwen en gemak zijn belangrijke voorwaarden voor het gebruik van een online platform Online marktplaatsen en platforms vervullen inmiddels een centrale rol in de Nederlandse economie. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek door Stripe. Een ruime meerderheid van de Nederlandse deelnemers aan het internationale onderzoek zegt dat online marktplaatsen waardevol zijn voor onze economie. Bijvoorbeeld omdat ze zorgen voor meer concurrentie en kleine ondernemingen in staat stellen om meer klanten te bereiken. En we kopen niet alleen via deze online platforms. Veel Nederlanders bieden ook zelf diensten of producten aan: bijna drie op de tien Nederlanders (28%) heeft wel eens iets via een online marktplaats aangeboden of verkocht. Online marktplaatsen zijn niet alleen makkelijk of voordelig, ze stimuleren ook de concurrentie en bieden ons meer keuze. 61 procent zegt via online marktplaatsen producten of diensten te vinden die ze anders nooit zouden ontdekken. We zijn ervan overtuigd dat online marktplaatsen een positief effect hebben op onze economie: Ze bieden consumenten meer keuze in producten en diensten: 58%; Ze zorgen voor meer onderlinge concurrentie tussen bedrijven: 44%; Ze helpen kleine ondernemingen om meer klanten te bereiken: 43%. Nederland is het geboorteland van verschillende succesvolle online platforms. Een van de bekendste is de veilingsite Catawiki, dat inmiddels een [...]

Amsterdams Innovation Booster opent vestiging in New York

In de VS ligt een wereld open voor innovatie-inzichten uit Nederland Innovatiespecialist Innovation Booster opent een vestiging in New York. Het bedrijf leert grote ondernemingen zelf duurzaam te innoveren. Na een uitgebreide verkenning en marktonderzoek zet Innovation Booster deze stap om actief te worden voor grote bedrijven aan de Amerikaanse oostkust. Dit zijn grote, traditionele ondernemingen, met een hiërarchische structuur en op resultaat gericht. De innovatie-aanpak van Innovation Booster sluit naadloos aan op de behoefte van deze bedrijven. Het bedrijf heeft momenteel klanten in België, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Roemenië, Spanje, Tsjechië, Verenigde Staten, Zwitserland en in Griekenland waar vorig jaar een vestiging is geopend.   Anthony Meyer zu Schlochtern, CEO en een van de oprichters van Innovation Booster: “We brengen uit Europa nieuwe inzichten mee. In Silicon Valley is alles gericht op snel groeien, waarbij enorme risico’s worden genomen. Aan de oostkust wordt over het algemeen veel conservatiever geopereerd en ligt de focus meer op het veranderen van de (innovatie)mindset als voorwaarde voor succes. Daar haken we op in en ik voorzie een mooie race met de concurrentie aldaar, want er is geen grote dominante concurrent.” Innovation Booster is niet over één nacht ijs gegaan. In 2016 heeft het bedrijf de eerste stappen gezet en wist al snel met succes connecties op te bouwen. In 2017 werd het besluit genomen om door te zetten. Voor een van de grote klanten kreeg Innovation Booster de mogelijkheid om [...]

Crisiscommunicatie

Het begint op te vallen: er breekt een crisis uit, er ontstaat een enorm gedoe, vervolgens krijgen we een ongeloofwaardig verhaal en er wordt nog even sorry gezegd. En weg is de crisis. Dit gaat onder meer over het niet aflatende gedoe rond de dividendbelasting en over de kwestie Facebook/Cambridge Analytics. Natuurlijk, het Facebook-datalek was ‘allang’ bekend en of de memo’s over de dividendbelasting herkenbaar waren als echte memo’s wisten de betrokken politici natuurlijk best. Opmerkelijk aan beide gevallen is dat het er niet eens toe doet hoe het precies is gelopen. Hoe je het bréngt, dat is tegenwoordig veel belangrijker. Waarom heeft Facebook niet meteen ingegrepen toen het wist van de praktijken van Cambridge Analytics? Waarom is er geen open kaart gespeeld over de afschaffing van de dividendbelasting? Omdat het allemaal niet in de kraam te pas kwam. Het is elke keer weer een raadsel waarom bedrijven, politici, noem maar op, het idee hebben dat je vandaag de dag iets onder de pet kunt houden. Vroeg of laat komt het uit. Een vasthoudende journalist, een klokkenluider of gewoon een verspreking is voldoende om een mediastorm te ontketenen. De oppositie beticht onze minister-president van leugens, een cabaretier begint een actie om Facebook te verlaten. Maakt allemaal niet uit, de storm is alweer gaan liggen. Het is natuurlijk verstandig om goed op een crisis voorbereid te zijn. Crisiscommunicatie is zelfs een discipline. Je bepaalt vooraf wie de woordvoerders zijn, je bereidt hen [...]

Wederom bovengemiddelde tevredenheidsscore voor Sogeti in jaarlijks Giarte Outsourcing Performance onderzoek

Vianen, 2 juli 2018 Volgens de jaarlijkse Outsourcing Performance meter van marktanalist Giarte Research geven grootzakelijke organisaties aan dat het goed en makkelijk zakendoen is met Sogeti. Waar het marktgemiddelde 65% is, geeft 76% van de respondenten aan dat Sogeti een goede zakenpartner is. Ook op het vlak van betrouwbaarheid scoort Sogeti beter dan de markt. Zo geeft 79% van de ondervraagden aan dat Sogeti een betrouwbare outsourcingpartner is, waar dat cijfer gemiddeld 72% is voor de gehele markt van IT-dienstverleners. Deze cijfers blijken uit het jaarlijkse Giarte-onderzoek uit het grootzakelijke deel waarin 26 organisaties worden ondervraagd naar de prestaties van 40 grote Nederlandse IT-dienstverleners. Wat verder opvalt, is dat 69% van de respondenten Sogeti aanbeveelt als outsourcingpartner. Daarbij maakt het Outsourcing Performance onderzoek onderscheid tussen zogeheten ‘fans’ en ‘superfans’. De 69% aan fans is meer dan het gemiddeld aantal fans van 56% in de markt van grote IT-dienstverleners. Giarte kwalificeert 12% van de ondervraagden als superfan van Sogeti. De IT-dienstverlener krijgt bovendien een rapportcijfer 8 voor ontwikkeling en beheer van applicaties. “Uiteraard zijn we enorm blij met deze onderzoeksresultaten. Afgelopen jaar scoorden we voor het eerst hoger dan de algehele marktprestaties. Ik ben dan ook trots op het feit dat we dat dit jaar hebben weten vast te houden. Zeker in de context van een groeiende complexiteit van het IT-landschap bij onze klanten. Digitale transformatie gaat gepaard met grote uitdagingen. Het is geweldig om daarin samen met onze klanten op [...]

30 juni: happy #SMDay!

Misschien wist u het al: morgen, zaterdag 30 juni is Social Media Day. Een speciale dag die in 2010 door nieuwssite Mashable is gelanceerd om even stil te staan bij de mogelijkheden, de voordelen en ja, ook de nadelen van sociale media. Het fenomeen dat we vandaag kennen als ‘sociale media’ is eigenlijk van start gegaan aan het begin van de ‘2000s’. Toen zijn platforms als MySpace en LinkedIn opgericht, al spoedig gevolgd door Facebook (2004; aanvankelijk alleen toegankelijk op Harvard College, in 2006 werd FB openbaar) en YouTube (2005). Twitter volgde in 2007, WhatsApp in 2009, Instagram in 2010 en Pinterest en Snapchat verschenen in 2011 op het sociale media-toneel. Impact Er zijn weinig technologische ontwikkelingen die zo snel zo’n grote impact hebben gehad op ons leven, zowel zakelijk als privé. Het heeft ons leven verrijkt. We onderhouden contact met vrienden, familie, collega’s, we leren nieuwe mensen kennen, we vinden nieuwe banen, doen zaken, allemaal op een ongekende schaal. Volgens de statistiekenwebsite Statista zijn er wereldwijd ruim 2,2 miljard mensen lid van Facebook, 1,5 miljard mensen gebruikt WhatsApp, ruim 800 miljoen zit op Instagram, Twitter telt 220 miljoen gebruikers en op LinkedIn zijn 260 miljoen zakelijke contacten te vinden. Praktisch gezien maakt vrijwel iedereen in de ontwikkelde wereld gebruikt van minstens één social media-platform. Zelf zit ik dagelijks op Twitter, LinkedIn en Facebook. Voor mij persoonlijk zijn het niet alleen belangrijke communicatiemiddelen, maar ook onmisbare bronnen van nieuws. Here to [...]

Digital Wellbeing

Smartphoneverslaving is een groeiend probleem. Steeds meer mensen geven aan dat ze verslaafd zijn aan social media of dat ze hun smartphone-gebruik niet meer onder controle hebben. Dit heeft nadelige gevolgen. Het Erasmus MC heeft bevestigd dat gebruik van smartphone of tablet leidt tot meer bijziendheid bij kinderen, en onderzoek toont aan dat excessief smartphonegebruik onder jongeren kan leiden tot slapeloosheid en/of geestelijke gezondheidsproblemen. Techbedrijven proberen smartphonegebruikers de tools te bieden om iets aan hun verslaving te doen. Google kondigde op de jaarlijkse ontwikkelaarsconferentie Google I/O de nieuwe Digital Wellbeing dienst aan. Deze dienst is bedoeld om je bewust te maken van je smartphonegebruik. Apple kwam onlangs met een vergelijkbare versie genaamd Screen Time. Digital Wellbeing laat zien hoeveel tijd je aan bepaalde apps besteedt en laat je bijvoorbeeld notificaties instellen om je te waarschuwen dat je al erg lang naar je scherm aan het staren bent. Je kunt Digital Wellbeing zelfs toestemming geven bepaalde apps uit te schakelen bij excessief gebruik (dit kun je vervolgens wel weer terugdraaien). Dit zijn goedbedoelde initiatieven, maar werken ze ook echt? Wanneer Netflix mij na de vijfde aflevering vraagt of ik nog steeds aan het kijken ben, grom ik hoogstens iets onaardigs naar mijn scherm om vervolgens weer op de play-knop te drukken. Nu is dit gedrag misschien niet representatief voor iedereen, maar bij een verslaving ben je niet altijd even eerlijk over je gebruik, vooral niet tegenover jezelf. Het vereist discipline om bij [...]

Hogeschool Rotterdam wint Sogeti ProjectB Challenge voor goed doel

Slimme helm scant omgeving en zet ruimtes om naar geluid voor blinde mensen Tijdens de Awards Night op 21 juni 2018 van de jaarlijkse ProjectB Challenge in Utrecht heeft het studententeam van Hogeschool Rotterdam de prijs in de wacht gesleept voor het meest innovatieve product voor mensen met een beperking.  De vijf Rotterdamse studenten hebben de zogeheten Sense Shift ontwikkeld. Deze slimme helm voor blinde mensen scant ruimtes die omgezet worden naar geluid voor meer ruimtelijk inzicht. De jury sprak over een ruwe diamant met veel potentie. ProjectB is een initiatief van IT-dienstverlener Sogeti in samenwerking met de hogescholen van Utrecht, Rotterdam en Zwolle.  Het doel van dit inmiddels vierjarige project is een IT-innovatie te ontwikkelen voor mensen met een beperking om de kwaliteit van hun leven te verbeteren. Daarnaast leren studenten hoe ze hun IT-kennis op een nuttige manier in de praktijk kunnen toepassen. Sense Shift kwam als winnaar uit de bus geselecteerd uit een arsenaal van zeven innovatieve digitale producten. Apps voor autistische kinderen, een webapplicatie die helpt bij het revalideren, een slimme speaker die mensen zelfredzamer maakt of apps die gesprekken omzetten in tekst. Een paar voorbeelden uit de greep van de studenteninnovaties. Inspiratie voor zorginstellingen De jury over het winnende digitale product Sense Shift: “Mensen met een visuele beperking zijn extra gevoelig voor geluid. Deze innovatie maakt daar optimaal gebruik van. Het omzetten van ruimte naar geluid en trillingen via sensoren en een camera is een geweldig [...]

Veenman komt met beveiligde beeldbankoplossing

Beveiligde streaming van beelden naar de cloud; beelden worden niet op mobile device opgeslagen Rotterdam, 5 juni 2018 – Samen met zorgorganisatie ’s Heeren Loo heeft Veenman een oplossing (SOCA - Secure Online Camera Application) ontwikkeld om foto’s en video’s van cliënten veilig op te nemen en aan hun cliëntendossiers toe te voegen. De opgenomen beelden (zowel foto’s als video’s) streamen direct naar de cloud en worden dus niet opgeslagen op het device waarmee ze zijn opgenomen. De kern van deze oplossing is een webapp voor Apple IoS van Veenmans softwarepartner FileLinx. ’s Heeren Loo helpt mensen met een verstandelijke beperking en/of andere beperking hun leven in te vullen zoals zij dat zelf willen. De zorgorganisatie doet dat in heel Nederland. In de zorg is behoefte aan het snel en veilig kunnen vastleggen van emoties, handelingen en situaties ter bevordering van de behandelwijze van een cliënt en overdracht van kennis van de professionals. Het vastleggen van persoonsgebonden beeldmateriaal is sterk onderhevig aan de privacywetgeving en daarom een lastige uitdaging. Omdat het vastleggen van emoties en onverwachte situaties zich niet laten plannen wordt hier nu niet uniform mee omgegaan. Aan de hand van het beeldmateriaal kunnen de zorgprofessionals snel met elkaar overleggen over analyse en behandeling. Als de foto of de video later wordt geüpload naar een cliëntendossier kan er in de huidige situatie echter beeldmateriaal achterblijven op het device. Een ongewenste situatie, waaraan met SOCA een eind komt. Arnoud Vaanholt, Informatiemanager [...]

Barracuda breidt PhishLine-portfolio uit met trainingen voor middelgrote organisaties

Nieuwe Barracuda PhishLine trainingen en simulaties helpen middelgrote organisaties om zich te beschermen tegen phishing-aanvallen Oplossingen voor organisaties van iedere grootte om e-mailfraude, dataverlies en reputatieschade te voorkomen, door medewerkers te trainen in het herkennen van geavanceerde phishing-aanvallen Venlo, 5 juni 2018 – Barracuda heeft zijn PhishLine-productportfolio uitgebreid met een nieuwe editie die bij uitstek geschikt is voor organisaties met minder dan 1000 medewerkers. De nieuwe training is specifiek ontworpen voor distributie door resellers. PhishLine wapent organisaties tegen e-mailfraude, dataverlies en reputatieschade door medewerkers te trainen in het herkennen van geavanceerde phishing-aanvallen. Er zijn nu meerdere versies van PhishLine beschikbaar, afgestemd op de behoeften van organisaties van verschillende grootten. “Aanvallers gaan met phishing steeds doelgerichter en slimmer te werk. Ook hebben ze hun focus verlegd van de grootste organisaties naar kleinere doelwitten”, zegt Alain Luxembourg, territory manager Nederland bij Barracuda Networks. “Wij hebben ons PhishLine-portfolio uitgebreid met een oplossing die gebaseerd is op ons product voor grote organisaties, aangepast aan de mogelijkheden en behoeften van middelgrote organisaties.” PhishLine helpt mensen subtiele aanwijzingen te herkennen die erop kunnen duiden dat een e-mail niet is verstuurd door de afzender die erboven staat. Dat gebeurt met een tweeledige aanpak. Om te beginnen brengt een computertraining medewerkers basiskennis bij over de nieuwste technieken die aanvallers gebruiken. Ten tweede integreert PhishLine een training in de bedrijfsprocessen, met gesimuleerde aanvallen die testen of gebruikers op de juiste manier handelen. Met een omvangrijke contentbibliotheek kunnen organisaties snel aan [...]