Blog

Home/Blog
Blog 2016-12-13T15:42:34+00:00

Virtual Reality – Niet alleen maar technologie

Als liefhebber van ballet en technologie kon ik mijn geluk niet op afgelopen weekend. De eerste VR-voorstelling van Het Nationale Ballet ging in première, wat meteen ook een wereldwijde primeur was. Door het opzetten van een VR-bril lijkt het voor de kijker net alsof je letterlijk op het podium staat tussen de dansers in en kan je alle bewegingen volgen. Wie kan er dan niet een kleine pirouette onderdrukken? […]

Een crisissituatie! Wat nu…?

Enige tijd geleden woonde ik tijdens een klantenevent een interactieve sessie bij over hoe te reageren bij een beveiligingsincident. Mijn verwachting – en waarschijnlijk ook die van de deelnemers – was dat hierbij voornamelijk technische stappen zouden worden besproken om de impact van een incident zo veel mogelijk te beperken. Dat pakte echter anders uit. […]

Heeft programmeren de toekomst?

Eind februari stond Bright TV in het teken van kids en was daarom aanwezig bij MegaDojoNL…Say what? MegaDojo was een event waarbij 1024 kinderen aan de slag gingen met onderwerpen die te maken hebben met de digitale wereld om meer te leren over de techniek achter computers en internet, waaronder ook programmeren. […]

Overheidsautomatisering en boerenverstand

Het onderzoek van de commissie-Elias naar het reilen en zeilen van grote IT-projecten bij de overheid heeft voor zowel buitengewoon zorgelijke als hilarische momenten gezorgd. De bevindingen van Elias klinken tot op de dag van vandaag door. Nog steeds komen er problematische ICT-problemen bij de overheid aan het licht, wijten IT-bedrijven hun teruglopende omzet aan ‘Elias’ en is er een ICT-baas aangesteld die moet afrekenen met het ‘foutenfestival’. […]

PR-waarde uitdrukken in geld kan toch niemand?

Slaat Jos Govaart de spijker op de kop met zijn blog dat PR-waarde he-le-maal niets betekent en tot luiheid en stilstand leidt? De aanleiding: ‘Bericht op Nu.nl heeft 885 euro PR-waarde’. Deze waarde werd berekend door Coosto, een bedrijf dat social media analysetools aanbiedt, en dat werd in de media breed uitgemeten (PR-waarde, anyone?). Maar dat bedrag betekent he-le-maal niets, zo fulmineert Jos. He-le-maal terecht natuurlijk. […]

Load More Posts