Integrated Works helpt Van Gogh Museum bij het in kaart brengen van bezoekersstromen

Home/Integrated Works helpt Van Gogh Museum bij het in kaart brengen van bezoekersstromen/

Integrated Works helpt Van Gogh Museum bij het in kaart brengen van bezoekersstromen

Eerste toepassing van Cisco Virtual Beacon-technologie in Nederlands museum Nieuw-Vennep, 19 april 2018 - Voor de nieuwe tentoonstelling ‘Van Gogh & Japan’ in het Van Gogh Museum in Amsterdam heeft Integrated Works een innovatieve Wi-Fi oplossing geïmplementeerd om bezoekersstromen in kaart te brengen. Daarmee kan met behulp van Cisco Virtual Beacons bepaald worden waar bezoekers zich bevinden. Deze data worden tevens gebruikt om de presentatie van de informatie in de interactieve multimediatour voor deze tentoonstelling aan te sturen, zodat bezoekers nog beter hun weg in de tentoonstelling kunnen vinden. Klik voor de videotrailer van de tentoonstelling ‘Van Gogh & Japan’. Het aantal bezoekers aan het Van Gogh Museum groeit sterk, met in 2017 een recordaantal van 2,26 miljoen bezoekers. Het management wil nu meer en beter inzicht krijgen in de manier waarop bezoekers zich door de tentoonstellingsruimte begeven, zodat ze hen een optimale beleving met de kunst kunnen geven. Zijn er verschillen binnen de doelgroepen te ontdekken? Op basis van deze gegevens is het mogelijk om de looproute te optimaliseren en de content van de multimediatour verder te verbeteren en personaliseren. Integrated Works, dat al sinds 2009 de netwerkinfrastructuur van het Van Gogh Museum verzorgt, is in de zomer van 2017 gevraagd om de hiervoor benodigde technische infrastructuur te ontwerpen en aan te leggen. Daarbij wordt gebruikgemaakt van de Android-tablets van het museum, waarmee bezoekers interactieve multimedia audiotours kunnen beluisteren in elf talen. Door in de tentoonstellingsruimte virtuele beacons te plaatsen, [...]

Stripe Radar 2.0 biedt verbeterde machine learning en ‘Radar for Fraud Teams’

Radar for Fraud Teams biedt fraudeprofessionals van grote bedrijven geavanceerde beheertools en extra configuratiemogelijkheden. Vernieuwde machine learning modellen met honderden nieuwe signalen om fraude te identificeren, waarmee fraude met maximaal 25 procent kan worden gereduceerd. In 2017 heeft Radar fraudepogingen ter waarde van ruim vier miljard dollar weten te voorkomen. Amsterdam, 19 april 2018 – Stripe lanceert Stripe Radar 2.0, met nieuwe, geavanceerde fraudepreventietools voor grote organisaties. Verder omvat de update de grootste verbetering tot nu toe van de machine learning modellen. Stripe Radar is de geavanceerde antifraude oplossing van Stripe voor creditcardbetalingen. Dankzij PIN-betalingen komt fraude bij het afrekenen in de winkel relatief weinig voor in ons land. Daarom richten oplichters zich meer op online winkels, waar ze met gestolen of vervalste creditcardgegevens kunnen betalen. In tegenstelling tot fysieke winkels, zijn de bijkomende kosten voor creditcardfraude voor rekening van online bedrijven. Met Stripe Radar kunnen bedrijven zich tegen deze vorm van fraude beschermen. Radar for Fraud Teams Radar for Fraud Teams, dat speciaal is ontwikkeld voor teams van fraudeprofessionals bij grote organisaties, biedt meer inzicht en meer controlemogelijkheden voor het identificeren en voorkomen van fraude. Fraudeprofessionals bij grote organisaties kunnen Radar nu gebruiken voor: Snellere en nauwkeurigere beoordelingen: bij het beoordelen van betalingen laat Radar relevante informatie en gerelateerde betalingen zien die het bedrijf al eerder van de klant heeft verwerkt. Dankzij beter inzicht, zoals een typisch inkooptraject of een mismatch tussen het land waar het IP-adres is geregistreerd en [...]

Een kwart van de organisaties die de publieke cloud gebruiken heeft te maken gehad met datadiefstal

97 procent van de organisaties maakt gebruik van clouddiensten (publiek, privaat of een combinatie); een jaar geleden was dit 93 procent 83 procent bewaart gevoelige data in de cloud 69 procent vertrouwt erop dat de publieke cloud hun gevoelige data goed beschermt Een op de vijf organisaties heeft te maken gehad met een aanval op hun publieke cloud infrastructuur Schiphol-Rijk,16 april 2018 - Een kwart van de organisaties die gebruikmaken van de publieke cloud heeft te maken gehad met datadiefstal. Dit is een van de opvallende uitkomsten van het nieuwe McAfee-rapport ‘Navigating a Cloudy Sky: Practical Guidance and the State of Cloud Security’ dat vandaag tijdens RSA Conference USA is gepresenteerd. Het rapport geeft een overzicht van de actuele stand van zaken rond cloud gebruik, de belangrijkste zorgen rond private en publieke clouddiensten, de security-implicaties van de cloud en de toename van ‘shadow IT’. Gebrek aan inzicht is een van de grootste uitdagingen bij een transitie naar de cloud. Organisaties uit alle sectoren verplaatsen taken en data naar de cloud, waardoor het voor IT-professional moeilijker wordt om het overzicht te houden. Deze onzekerheid en gebrek aan inzicht in wat er precies in de cloud is opgeslagen, zorgt ervoor dat sommige managers terughoudend zijn of vast blijven houden aan bekende omgevingen. Anderen maken desondanks snelle stappen richting de cloud. “Ondanks aanvallen en datadiefstal zet de transitie naar de cloud bij organisaties door”, zegt Christiaan Beek, Lead Scientist en Senior Principal Engineer bij [...]

Barracuda Sentinel detecteert nu ook Nederlandstalige phishing mails

Venlo, 10 april 2018 - Sentinel, Barracuda’s next generation email security oplossing, is nu in staat om phishing aanvallen in alle talen te detecteren en te blokkeren, waaronder Nederlands, Duits en Spaans. Sentinel maakt gebruik van geavanceerde AI-technieken om bedrieglijk echt lijkende phishing emails te onderscheppen. Bij dit soort aanvallen lijkt het alsof de email afkomstig is van een bekende web service, zoals Outlook Dropbox, Apple, UPS, etc. Daarbij maken aanvallers steeds vaker gebruik van emails die zijn opgesteld in de lokale taal van de ontvanger, bijvoorbeeld Nederlands. Zo wordt geprobeerd om het beoogde slachtoffer zo ver te krijgen dat hij op een link klikt. Deze links openen een goed nagemaakte loginpagina van de web service. Het doel is om de logingegevens van het slachtoffer te stelen en later te gebruiken voor grotere aanvallen op het bedrijf, die veel schade kunnen aanrichten. Sentinel beschermt tegen dit soort phishing aanvallen, bijvoorbeeld door te detecteren wanneer de email is verzonden vanaf  een ander emaildomein dan wordt gesuggereerd in het mailbericht (bijv. dropbox.com). Hier is een voorbeeld van een dergelijke phishing mail in het Nederlands, ogenschijnlijk verzonden door PayPal: Een andere techniek die wordt ingezet door Sentinel, is het analyseren van de tekst van de email. Sentinel is nu in staat om emails te checken die zijn opgesteld in iedere taal, waaronder Nederlands. Meer informatie over Barracuda Sentinel is te vinden op https://www.barracudasentinel.com/. Over Barracuda Networks Barracuda vereenvoudigt IT met voor de cloud geschikte [...]

Servicepunt71 besteedt beheer ICT-infrastructuur uit aan Avit

Nieuwegein, 10 april 2018 - Servicepunt71 verzorgt de interne bedrijfsvoering voor de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Zoeterwoude en het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland. De organisatie heeft na het doorlopen van een aanbestedingsprocedure het volledige beheer van de ICT-infrastructuur (met uitzondering van LAN, wifi en end point devices) aan Avit gegund. Deze omgeving is inmiddels door Avit in beheer genomen. Het betreft onder andere het beheer, onderhoud en lifecycle management van de netwerkswitches (exclusief de wireless-omgeving) en tevens de op Flexpod gebaseerde datacenteroplossing van Servicepunt71. Hierdoor krijgt de organisatie meer ruimte voor haar kerntaken: het verlenen van diensten op het gebied van HRM, ICT, Facilitaire zaken, Financiën, Inkoop en Juridische zaken. Voor Servicepunt71 past deze uitbesteding binnen zijn doelstelling om meer een regiefunctie te gaan vervullen. Ook wordt meer specialistische kennis buiten de deur gezocht en stapt de organisatie over naar de cloud. Avit vervult hierbij een adviserende en ondersteunde rol. Maar ook op het gebied van innovatie, vervanging van verouderde systemen en security geeft Avit Servicepunt71 adviezen. Na een aanbesteding is de keuze op Avit gevallen vanwege de expertise en de kwaliteit van de dienstverlening. Begin 2018 is gestart met het overnemen van de verschillende monitoring- en beheertaken en eind maart 2018 zullen alle beheertaken volledig zijn overgenomen door Avit. Ronald Kraanen, algemeen directeur van Avit: “De eisen die aan de ICT en met name de onderliggende infrastructuur worden gesteld, worden in verband met digitalisering steeds veeleisender. Wij zien steeds vaker dat [...]

Infradata blijft groeien en lanceert nieuwe website en vernieuwde merkidentiteit

Leiden, 6 april 2018 – Infradata, een vooraanstaand leverancier van cloud networking en cyber security oplossingen, lanceert een vernieuwde merkidentiteit en een nieuwe website om de verdere groei van het bedrijf te ondersteunen. De nieuwe website Infradata.com straalt het innovatieve karakter van het bedrijf beter uit en onderstreept de toenemende internationale aanwezigheid, met vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Polen, het Verenigd Koninkrijk en de VS. De groei van Infradata is het resultaat van zowel sterke organische groei als van diverse overnames. Inmiddels bestaat meer dan de helft van de omzet van het bedrijf uit cybersecurity en dit omzetaandeel blijft sterk groeien. Het afgelopen jaar behaalde Infradata een omzetgroei van 47 procent, dankzij nieuwe klanten en nieuwe projecten. Daarbij ging het veelal om belangrijke trajecten op het gebied van digitale transformatie en cybersecurity. De klanten zijn afkomstig uit een breed scala aan sectoren, waaronder de financiële dienstverlening, e-commerce & retail, overheid & public sector, service providers en cloud & datacenters De verdere groei van de organisatie wordt ook onderstreept door een continu recruitmentprogramma. Dit jaar is het Infradata-team in Europa al met 39 procent gegroeid, vooral met technical solution specialists en professional services experts. Het bedrijf blijft mensen aannemen, een overzicht van de vacatures is hier te vinden. “De lancering van de nieuwe Infradata-website sluit aan op de verdere groei van het bedrijf”, zegt Leon de Keijzer, CEO van Infradata Group. “We zien dat organisaties in iedere sector momenteel een digitale [...]

Gamers zijn goede kandidaten voor cybersecurity-functies, volgens rapport McAfee

Bijna de helft (46%) van respondenten denkt dat het moeilijker of zelfs onmogelijk wordt om de toename en de complexiteit van dreigingen bij te houden Aantal securityspecialisten moet met een kwart groeien om adequaat te kunnen optreden tegen cyberdreigingen Volgens vier van de vijf respondenten kan cybersecurity verbeterd worden door meer automatisering Schiphol-Rijk, 5 april 2018 - McAfee heeft het rapport ‘Winning the Game’ uitgebracht. Daarin wordt gekeken wat de grootste uitdagingen van organisaties zijn op het gebied van cyberdreigingen, investeringen in technologie en de skills die nodig zijn om het gevecht tegen cyberdreigingen te winnen. Belangrijkste conclusies zijn dat meer werknemerstevredenheid, meer automatisering in het Security Operations Center (SOC) en ‘gamification’ belangrijke factoren zijn om cybercriminelen te verslaan. Jonge professionals die veel computergames hebben gespeeld, zijn goede kandidaten voor cybersecurity functies. Volgens het rapport denkt bijna de helft (46%) van respondenten dat het moeilijker of zelfs onmogelijk wordt om de komende 12 maanden de toename en de complexiteit van dreigingen bij te houden. Een belangrijke uitdaging is het groeiende tekort aan cybersecurity specialisten. Het aantal securityspecialisten bij bedrijven moet met een kwart (24%) groeien om adequaat te kunnen optreden tegen cyberdreigingen. Meer automatisering Door meer securitytaken te automatiseren krijgen specialisten meer ruimte om proactief op te treden tegen onbekende dreigingen. 81 procent van de respondenten denkt dat hun organisatie met meer automatisering beter beveiligd is; Een kwart zegt dat automatisering tijd vrij maakt voor innovatie en belangrijke taken; Bijna een [...]

Voldaan Public biedt nieuwe financieringsmogelijkheid voor het mkb

Overname facturen aan gemeenten zorgt voor snel werkkapitaal Factoringspecialist BarnStone biedt onder de naam Voldaan Public aan om facturen aan Nederlandse gemeenten over te nemen van mkb-bedrijven. De tarieven die Voldaan Public hiervoor rekent zijn significant lager dan de tarieven die worden gerekend voor het overnemen van facturen aan andere organisaties. Het bedrijf kan dit doen dankzij financiering van BNG Bank. Door hun facturen aan gemeenten te verkopen aan Voldaan Public, krijgen mkb-bedrijven een aantrekkelijke financieringsmogelijkheid. Zij kunnen op deze manier direct over werkkapitaal beschikken. “Voldaan Public kan met deze oplossing mkb’ers die zaken doen met gemeenten snel van liquiditeit voorzien. Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat ziet het initiatief van Voldaan als een waardevolle toevoeging voor het financieringslandschap. Overheden zijn gehouden aan een wettelijke betaaltermijn van 30 dagen, dankzij dit initiatief van Voldaan kunnen ondernemers al binnen enkele dagen over liquiditeit beschikken om te kunnen ondernemen”, zegt Pieter Waasdorp, directeur Ondernemerschap, Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Leendert-Jan Visser, directeur van MKB-Nederland: “Gemeenten zijn over het algemeen belangrijke opdrachtgevers van mkb-ondernemers. In tegenstelling tot de rijksoverheid blijken met name lokale overheden nog altijd trage betalers te zijn. Daar hebben onze ondernemers echt last van, zeker omdat financiering ook een probleem is. Het is goed dat juist BNG Bank financiering beschikbaar stelt om vorderingen van bedrijven op overheden over te nemen.” Uitbreidingsmogelijkheden Pauline Bieringa, Directeur Public Finance BNG Bank: “BNG Bank heeft als doelstelling om overheidsbeleid te ondersteunen tegen zo [...]

Onderzoek Barracuda: securityfuncties voor de cloud zijn essentieel voor firewalls

Venlo, 28 maart 2018 - De cloud zorgt ervoor dat de rol van de firewall verandert. Integratie met de cloud is inmiddels een absolute vereiste voor een moderne firewall, evenals een prijsstructuur die past bij inzet van de cloud. Dit zijn enkele uitkomsten van een onderzoek dat Barracuda heeft gehouden onder 600 IT-professionals uit de hele wereld, die verantwoordelijk zijn voor cloud omgevingen. Het resulterende rapport ‘Firewalls and the Cloud’ geeft een goed inzicht in de ervaringen met en ideeën over cloud security. Enkele belangrijke uitkomsten De cloud zorgt ervoor dat er andere eisen gesteld worden aan firewalls Ruim acht op de tien (83%) respondenten is bezorgd over het gebruik van traditionele firewalls in de cloud. Daarvan zegt 39 procent dat de traditionele de prijs- en licentiestructuren niet geschikt zijn voor de cloud, terwijl 34 procent zegt dat het gebrek aan integratiemogelijkheden verdere automatisering van de cloud afremt. Dit zijn de twee belangrijkste zorgen rond traditionele firewalls in combinatie met de cloud. Specifieke beveiligingsfuncties voor de cloud bieden meerwaarde Voor driekwart (74%) van de respondenten is integratie met tools voor beheer, monitoring en automatisering van de cloud het belangrijkste voordeel van cloud firewalls. Op de tweede plaats komt eenvoudige uitrol en configuratie door cloud ontwikkelaars (59%). DevOps-teams profiteren van security automation Van de organisaties die gebruikmaken van DevOps, DevSecOps of CI/CD (‘continuous integration/continuous deployment), zegt maar liefst 93 procent dat ze problemen hebben ervaren bij het integreren van security in deze [...]

GarantiBank besteedt beheer IT-infrastructuur uit aan Cegeka

  GarantiBank International N.V., een middelgrote Europese bank gevestigd in Amsterdam, besteedt het beheer van de gehele IT-infrastructuur uit aan Cegeka. Het betreft een innovatief open contract voor de lange termijn waarmee de klantgerichtheid en de service van GarantiBank aan haar klanten verder gewaarborgd wordt. Het overdragen van het beheer van de IT-infrastructuur is een omvangrijke operatie, die eind 2018 moet zijn afgerond. Het contract heeft een omvang van enkele miljoenen euro’s. Alex Hurkmans, Chief Digital Officer van GarantiBank International (foto): “We hebben eind 2016 onze digitale transformatie ingezet: de klant staat daarbij voorop. We stemmen onze interne processen en dienstverlening daarop af en richten ons op datgene waar wij als financiële dienstverlener waarde toevoegen. Daarvoor hebben gekeken naar onze specialisaties en naar wat beter door een externe specialist gedaan kan worden. IT-infrastructuur is géén kernactiviteit voor de bank. Bovendien willen we van vaste IT-kosten naar een flexibelere service en een onderliggend variabel kostenmodel om naar behoefte op en af te schalen. We zijn daarom op zoek gegaan naar een specialist die deze filosofie heeft verwerkt in zijn dienstverlening. Na een selectieproces zijn we uitgekomen bij Cegeka.” GarantiBank International hanteert strenge selectiecriteria. De beoogde partner moet beschikken over de nodige certificeringen, voldoen aan zware security-, privacy- en continuïteitseisen en aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van preventief, perfectief en adaptief onderhoud op de onderliggende techniek en dienstverlening. Daarnaast is er gezocht naar een partij die aantoonbaar laat zien hoe ze [...]