Barracuda introduceert nieuwe web application firewall-as-a-service

Home/Barracuda introduceert nieuwe web application firewall-as-a-service/

Barracuda introduceert nieuwe web application firewall-as-a-service

Krachtige web application firewall nu beschikbaar als clouddienst; eenvoudige applicatiebeveiliging voor organisaties van iedere grootte Nieuwe web application firewall (WAF) van Barracuda in de cloud beschermt websites en web applicaties tegen geavanceerde aanvallen, bots, DDoS en zero-day dreigingen. Breed scala aan beheeropties, van configuratie via ‘één druk op de knop’ tot het zelf instellen van iedere beleidsregel. Applicaties zijn binnen enkele minuten beschermd, ongeacht waar ze worden gehost. Venlo, 16 mei 2018 – Barracuda Networks introduceert een nieuwe web application firewall (WAF) die als clouddienst wordt aangeboden. De Barracuda WAF-as-a-service maakt het makkelijker om beveiliging voor web applicaties uit te rollen en te beheren. De nieuwe dienst is gebaseerd op de bewezen web applicatie beveiligingstechnologie van Barracuda en biedt bescherming tegen onder andere geavanceerde aanvallen, DDoS, SQL-injecties, zero-day dreigingen en JSON-dreigingen. ‘Organisaties van iedere grootte stappen over op cloudtoepassingen om de dienstverlening te verbeteren. Beveiliging moet daarbij een topprioriteit zijn. Ongeacht waar web applicaties worden gehost, organisaties hebben geavanceerde beveiliging nodig tegen tal van wereldwijde aanvallen”, zegt Alain Luxembourg, territory manager Nederland bij Barracuda Networks. “Met de nieuwe WAF-as-a-service neemt Barracuda de complexiteit weg rond het uitrollen en beheren van applicatiebeveiliging. Zonder dat daarbij de controlemogelijkheden worden beperkt.” Barracuda WAF-as-a-service biedt geavanceerde beveiliging voor web applicaties, zonder de overhead die gepaard gaat met het uitrollen en beheren van een aparte appliance. Klanten kunnen kiezen uit een breed scala aan configuratiemogelijkheden, van volautomatische configuratie via de gratis Barracuda Vulnerability Remediation Service (BVRS) [...]

Sogeti helpt DUO met grootste IT-operatie uit zijn geschiedenis

Miljarden records aan gegevens van 4,8 miljoen Nederlanders van oude naar nieuwe systeem Nu het nieuwe DUO-systeem beschikbaar is voor zijn klanten is duidelijk dat de migratie van miljarden records van 4,8 miljoen Nederlanders van het oude studiefinancieringssysteem naar een nieuw platform succesvol is verlopen. Op basis van een technisch plan van aanpak heeft Sogeti de uitvoeringsorganisatie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap geholpen met de grootste IT-operatie uit de geschiedenis van DUO. Sinds begin deze maand is al meer dan 165.000 keer gebruik gemaakt van het nieuwe studiefinancieringssysteem. Het overzetten van gegevens van het oude systeem naar het nieuwe systeem heeft een maand geduurd, inclusief een uitgebreid aantal controles. De migratie door Sogeti is onderdeel van het ICT-project Programma Vernieuwing Studiefinanciering (PVS) van DUO. In samenwerking met migratie-expert ITCG heeft Sogeti de data gemigreerd, waaronder het herstructureren, formatteren, valideren, ontdubbelen en schonen van de gegevens. Na zeven proefmigraties met alle data vanaf september 2017 heeft Sogeti uiteindelijk bijna 25 miljard records in zijn migratieomgeving verwerkt en 5 miljard records aan gegevens uitgeleverd aan DUO. Datamigratieproces DUO leverde de bronbestanden aan bij Sogeti. Na een veilig transport zijn de bronbestanden ingelezen in de Sogeti-migratieomgeving. Na de migratie zijn de doelbestanden via veilig transport in XML en CSV formaat terug geleverd aan DUO. De onderwijsinstantie heeft vervolgens de doelbestanden ingelezen in zijn nieuwe platform. In alle stappen zijn diverse aansluit- en tellingencontroles uitgevoerd om te waarborgen dat data niet verloren [...]

Avit verzorgt netwerkinfrastructuur Taco Bell Nederland

Fastfood keten zet in op snelle groei  Nieuwegein, 8 mei 2018 - Sinds afgelopen jaar heeft fastfood keten Taco Bell Nederland haar eerste locatie in Eindhoven geopend en heeft ondertussen haar vestigingen met locaties in Tilburg, Breda en Den Haag succesvol uitgebreid. In het najaar van 2017 heeft Taco Bell Nederland Avit gekozen voor het ontwerpen, implementeren en beheren van de netwerkinfrastructuur binnen deze vestigingen. “Wij willen het komende jaar sterk groeien in Nederland. Dan moeten we kunnen vertrouwen op een zeer solde IT, niet alleen voor onze bedrijfsvoering maar ook om onze klanten een optimale beleving te kunnen bieden. IT is niet onze kernactiviteit. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een IT-partner met uitgebreide ervaring in onze sector. We zijn uitgekomen bij Avit die in de Hospitality sector een uitstekende reputatie heeft”, zegt Andrew Stewart, Franchise Owner Taco Bell Nederland. “Ook bij Taco Bell gaat het om zaken zoals integratie van verschillende IT-systemen, beveiliging en beschikbaarheid. Maar als de IT de business optimaal moet ondersteunen, is er echt meer nodig dan alleen IT-expertise. De Hospitality sector is een bijzondere sector met specifieke eisen. Gezien onze jarenlange ervaring binnen de Hospitality sector dit in combinatie met onze technische expertise, sluit perfect aan bij wat Taco Bell vraagt”, zegt Evert Smit, Sector Unit Manager van Avit. Taco Bell Nederland standaardiseert op basis van de Cisco-technologie. De netwerkinfrastructuur wordt gebouwd op basis van Cisco Meraki, inclusief firewalls, switches en WiFi access points. [...]

Stripe partners with Microsoft to power payments in Outlook and to support Microsoft Pay

New partnership enables commercial Microsoft Office users to seamlessly process invoices and make payments in 135+ currencies, without ever leaving their email inbox MAY 7, 2018 (SEATTLE) – Today at Microsoft Build 2018 Developer Conference, Stripe announced that they are working with Microsoft to support new payment capabilities in Outlook, allowing Office customers to easily and securely process invoices and make payments within Outlook. With Stripe, hundreds of millions of Outlook users will be able to immediately pay invoices and bills in 135+ currencies from right inside their inbox, with just a few clicks. “Stripe’s goal is to increase the GDP of the internet, which we do by providing the tools and infrastructure that make it easier to transact online from anywhere in the world,” said Richard Alfonsi, head of global revenue and growth, Stripe. “We’re excited to work closely with Microsoft to power payments in Outlook, allowing anyone receiving an email invoice or bill in Outlook to immediately take action and pay that invoice with a few simple clicks. By removing the friction and time needed to complete a payment, Stripe and Microsoft can help businesses around the world reduce missed or late payments, ultimately increasing their revenue.” Payments in Outlook allows users to immediately pay invoices or bills received via email. Stripe creates a frictionless experience that lets users with existing Microsoft Pay accounts complete a payment in just a few clicks, or by entering new card details. Customers [...]

SecureMe2 lanceert het SAM Cyber Alarm

Betaalbare securityoplossing voor monitoring netwerkverkeer nu beschikbaar voor mkb SecureMe2 lanceert het SAM Cyber Alarm, de eerste eenvoudige, bijzonder effectieve, betaalbare en betrouwbare oplossing om real-time inbraken op het bedrijfsnetwerk te ontdekken, zodat direct adequate maatregelen getroffen kunnen worden. Dankzij vergaande automatisering kan SecureMe2 deze mogelijkheid nu binnen bereik van elk bedrijf brengen. Het SAM (Scan, Analyse, Manage) Cyber Alarm bewaakt het netwerkverkeer continu en slaat direct alarm bij een digitale inbraak. Wie het cyberalarm installeert heeft een aantoonbare beveiligingsmaatregel genomen in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). AVG is de Nederlandse benaming voor de nieuwe Europese privacy wetgeving: General Data Protection Regulation (GDPR). Aad van Boven, CEO en medeoprichter van SecureMe2: “Preventieve securitymaatregelen, zoals antivirussoftware en een firewall, kunnen niet voldoende voorkomen dat computers en met het netwerk verbonden apparaten vroeg of laat besmet raken. Om dat te detecteren waren tot nu toe dure technische oplossingen nodig, of het inschakelen van een kostbaar security operations center (SOC). Detectie is een onmisbaar element geworden van een solide beveiliging en dankzij de lage kosten komt deze oplossing nu ook binnen bereik van het mkb en zzp’ers. Naast het inbraak- en brandalarm is een cyberalarm ook noodzakelijk geworden.” Aantoonbare beveiligingsmaatregel Als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) vanaf 25 mei a.s. van kracht zal worden, kan het SAM Cyber Alarm een belangrijke rol spelen in het voldoen aan de beveiligingseisen die deze verordening oplegt. Wie het cyberalarm installeert heeft een aantoonbare beveiligingsmaatregel [...]

Integrated Works helpt Van Gogh Museum bij het in kaart brengen van bezoekersstromen

Eerste toepassing van Cisco Virtual Beacon-technologie in Nederlands museum Nieuw-Vennep, 19 april 2018 - Voor de nieuwe tentoonstelling ‘Van Gogh & Japan’ in het Van Gogh Museum in Amsterdam heeft Integrated Works een innovatieve Wi-Fi oplossing geïmplementeerd om bezoekersstromen in kaart te brengen. Daarmee kan met behulp van Cisco Virtual Beacons bepaald worden waar bezoekers zich bevinden. Deze data worden tevens gebruikt om de presentatie van de informatie in de interactieve multimediatour voor deze tentoonstelling aan te sturen, zodat bezoekers nog beter hun weg in de tentoonstelling kunnen vinden. Klik voor de videotrailer van de tentoonstelling ‘Van Gogh & Japan’. Het aantal bezoekers aan het Van Gogh Museum groeit sterk, met in 2017 een recordaantal van 2,26 miljoen bezoekers. Het management wil nu meer en beter inzicht krijgen in de manier waarop bezoekers zich door de tentoonstellingsruimte begeven, zodat ze hen een optimale beleving met de kunst kunnen geven. Zijn er verschillen binnen de doelgroepen te ontdekken? Op basis van deze gegevens is het mogelijk om de looproute te optimaliseren en de content van de multimediatour verder te verbeteren en personaliseren. Integrated Works, dat al sinds 2009 de netwerkinfrastructuur van het Van Gogh Museum verzorgt, is in de zomer van 2017 gevraagd om de hiervoor benodigde technische infrastructuur te ontwerpen en aan te leggen. Daarbij wordt gebruikgemaakt van de Android-tablets van het museum, waarmee bezoekers interactieve multimedia audiotours kunnen beluisteren in elf talen. Door in de tentoonstellingsruimte virtuele beacons te plaatsen, [...]

Stripe Radar 2.0 biedt verbeterde machine learning en ‘Radar for Fraud Teams’

Radar for Fraud Teams biedt fraudeprofessionals van grote bedrijven geavanceerde beheertools en extra configuratiemogelijkheden. Vernieuwde machine learning modellen met honderden nieuwe signalen om fraude te identificeren, waarmee fraude met maximaal 25 procent kan worden gereduceerd. In 2017 heeft Radar fraudepogingen ter waarde van ruim vier miljard dollar weten te voorkomen. Amsterdam, 19 april 2018 – Stripe lanceert Stripe Radar 2.0, met nieuwe, geavanceerde fraudepreventietools voor grote organisaties. Verder omvat de update de grootste verbetering tot nu toe van de machine learning modellen. Stripe Radar is de geavanceerde antifraude oplossing van Stripe voor creditcardbetalingen. Dankzij PIN-betalingen komt fraude bij het afrekenen in de winkel relatief weinig voor in ons land. Daarom richten oplichters zich meer op online winkels, waar ze met gestolen of vervalste creditcardgegevens kunnen betalen. In tegenstelling tot fysieke winkels, zijn de bijkomende kosten voor creditcardfraude voor rekening van online bedrijven. Met Stripe Radar kunnen bedrijven zich tegen deze vorm van fraude beschermen. Radar for Fraud Teams Radar for Fraud Teams, dat speciaal is ontwikkeld voor teams van fraudeprofessionals bij grote organisaties, biedt meer inzicht en meer controlemogelijkheden voor het identificeren en voorkomen van fraude. Fraudeprofessionals bij grote organisaties kunnen Radar nu gebruiken voor: Snellere en nauwkeurigere beoordelingen: bij het beoordelen van betalingen laat Radar relevante informatie en gerelateerde betalingen zien die het bedrijf al eerder van de klant heeft verwerkt. Dankzij beter inzicht, zoals een typisch inkooptraject of een mismatch tussen het land waar het IP-adres is geregistreerd en [...]

Een kwart van de organisaties die de publieke cloud gebruiken heeft te maken gehad met datadiefstal

97 procent van de organisaties maakt gebruik van clouddiensten (publiek, privaat of een combinatie); een jaar geleden was dit 93 procent 83 procent bewaart gevoelige data in de cloud 69 procent vertrouwt erop dat de publieke cloud hun gevoelige data goed beschermt Een op de vijf organisaties heeft te maken gehad met een aanval op hun publieke cloud infrastructuur Schiphol-Rijk,16 april 2018 - Een kwart van de organisaties die gebruikmaken van de publieke cloud heeft te maken gehad met datadiefstal. Dit is een van de opvallende uitkomsten van het nieuwe McAfee-rapport ‘Navigating a Cloudy Sky: Practical Guidance and the State of Cloud Security’ dat vandaag tijdens RSA Conference USA is gepresenteerd. Het rapport geeft een overzicht van de actuele stand van zaken rond cloud gebruik, de belangrijkste zorgen rond private en publieke clouddiensten, de security-implicaties van de cloud en de toename van ‘shadow IT’. Gebrek aan inzicht is een van de grootste uitdagingen bij een transitie naar de cloud. Organisaties uit alle sectoren verplaatsen taken en data naar de cloud, waardoor het voor IT-professional moeilijker wordt om het overzicht te houden. Deze onzekerheid en gebrek aan inzicht in wat er precies in de cloud is opgeslagen, zorgt ervoor dat sommige managers terughoudend zijn of vast blijven houden aan bekende omgevingen. Anderen maken desondanks snelle stappen richting de cloud. “Ondanks aanvallen en datadiefstal zet de transitie naar de cloud bij organisaties door”, zegt Christiaan Beek, Lead Scientist en Senior Principal Engineer bij [...]

Barracuda Sentinel detecteert nu ook Nederlandstalige phishing mails

Venlo, 10 april 2018 - Sentinel, Barracuda’s next generation email security oplossing, is nu in staat om phishing aanvallen in alle talen te detecteren en te blokkeren, waaronder Nederlands, Duits en Spaans. Sentinel maakt gebruik van geavanceerde AI-technieken om bedrieglijk echt lijkende phishing emails te onderscheppen. Bij dit soort aanvallen lijkt het alsof de email afkomstig is van een bekende web service, zoals Outlook Dropbox, Apple, UPS, etc. Daarbij maken aanvallers steeds vaker gebruik van emails die zijn opgesteld in de lokale taal van de ontvanger, bijvoorbeeld Nederlands. Zo wordt geprobeerd om het beoogde slachtoffer zo ver te krijgen dat hij op een link klikt. Deze links openen een goed nagemaakte loginpagina van de web service. Het doel is om de logingegevens van het slachtoffer te stelen en later te gebruiken voor grotere aanvallen op het bedrijf, die veel schade kunnen aanrichten. Sentinel beschermt tegen dit soort phishing aanvallen, bijvoorbeeld door te detecteren wanneer de email is verzonden vanaf  een ander emaildomein dan wordt gesuggereerd in het mailbericht (bijv. dropbox.com). Hier is een voorbeeld van een dergelijke phishing mail in het Nederlands, ogenschijnlijk verzonden door PayPal: Een andere techniek die wordt ingezet door Sentinel, is het analyseren van de tekst van de email. Sentinel is nu in staat om emails te checken die zijn opgesteld in iedere taal, waaronder Nederlands. Meer informatie over Barracuda Sentinel is te vinden op https://www.barracudasentinel.com/. Over Barracuda Networks Barracuda vereenvoudigt IT met voor de cloud geschikte [...]

Servicepunt71 besteedt beheer ICT-infrastructuur uit aan Avit

Nieuwegein, 10 april 2018 - Servicepunt71 verzorgt de interne bedrijfsvoering voor de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Zoeterwoude en het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland. De organisatie heeft na het doorlopen van een aanbestedingsprocedure het volledige beheer van de ICT-infrastructuur (met uitzondering van LAN, wifi en end point devices) aan Avit gegund. Deze omgeving is inmiddels door Avit in beheer genomen. Het betreft onder andere het beheer, onderhoud en lifecycle management van de netwerkswitches (exclusief de wireless-omgeving) en tevens de op Flexpod gebaseerde datacenteroplossing van Servicepunt71. Hierdoor krijgt de organisatie meer ruimte voor haar kerntaken: het verlenen van diensten op het gebied van HRM, ICT, Facilitaire zaken, Financiën, Inkoop en Juridische zaken. Voor Servicepunt71 past deze uitbesteding binnen zijn doelstelling om meer een regiefunctie te gaan vervullen. Ook wordt meer specialistische kennis buiten de deur gezocht en stapt de organisatie over naar de cloud. Avit vervult hierbij een adviserende en ondersteunde rol. Maar ook op het gebied van innovatie, vervanging van verouderde systemen en security geeft Avit Servicepunt71 adviezen. Na een aanbesteding is de keuze op Avit gevallen vanwege de expertise en de kwaliteit van de dienstverlening. Begin 2018 is gestart met het overnemen van de verschillende monitoring- en beheertaken en eind maart 2018 zullen alle beheertaken volledig zijn overgenomen door Avit. Ronald Kraanen, algemeen directeur van Avit: “De eisen die aan de ICT en met name de onderliggende infrastructuur worden gesteld, worden in verband met digitalisering steeds veeleisender. Wij zien steeds vaker dat [...]